fredag 2 mars 2012

Play with fire no more

Foto: Y. Ejner Lind -12


Inte en endaste liten fjuttesjälvskada på tre månader - yäääääääy. Mer ska det bli. Alldeles riktigt mycket mer.
Det konstruktiva börjar ta plats.
Och det finns en del som faktiskt har ersatt självskadandet och även de djävulska pillrena.

- Sjunga (det börjar faktiskt gå bra nu!)
- Meditera (något mer lugnande finns inte)
- Prata med betydelsefulla
- Skriva
- Ta ett bad
- Kreativiteeeeet

En del som sagt. Enda biverkningarna där är väl för mycket indragen luft, tid, skrivkramp och... russinfingrar. Men vad är det?

-----------------------------------------------------

Häromkring förra året var jag mindre konstruktiv och livsbejakande.
Känns som igår och för hundra år sen på samma gång.
Började dra och slita i livet lite, och jag är så oerhört glad idag att jag överlevde.
"Du hade jävligt tur" sade en med vit rock, men
nej
Jag tror inte det handlade om tur
Det var inte meningen att mitt liv skulle ta slut
Det visste änglamorbror
Utan honom skrikandes vid min sida, hade jag inte vaknat upp
Idag väljer jag livet.

... och livet verkar välja mig med.

Värme och kärlek till livet, Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar