måndag 12 mars 2012

Herrrrrrrrrregud...

... här kommer jag igen.

Nu har helgen och ytterligare en dag gått. Helgen spenderades med 3 vänner på stan och i F's mysiga stuga. En bra helg, med mycket skratt, fina vänner, melodifestivalen (och "små" bröd, internt, osv). Mycket skedde som inte hade hänt för 3 månader sedan, jag var faktiskt borta två dagar. Men så fort man brakar ihop kommer tankarna på misslyckanden, inte nu igen och jag som trodde jag var bättre... Men det är väl inte det välkända fallet som är det relevanta, utan hur man hanterar det. Och med hjälp av jordens änglar och änglamorbrors röst i bakhuvudet reste jag mig faktiskt igen (melodifestivalen precis avgjord, osv). Ingenting är omöjligt, som en viss ung dam en gång sade. Och om jag inte uppmärksammar de negativa tankebanorna, ändrar de väldigt snart riktning. Det är förvånansvärt enkelt ändå, det här med att ändra tankesätt. Och när man väl satt bollen i rullning, går det ganska automatiskt. Inte sagt att det alltid är lätt.

Idag har jag fått sova ut på morgonen, ingen sväng med lillebror till skolan då pappa skötte det. Skönt att få vakna till ordentligt innan det ska göras något. Sedan somnade jag väl i soffan ungefär 40 minuter senare............. Men i alla fall. Promenad till mormor på eftermiddagen, vårtecken i form av en ensam tussilago och en vind som drog med sig allt inre skräp upp i skyn. Det är sådant som får en att känna livet inuti.

Mediterade nyss, en självhealing med citrinsten blåste bort det lilla mörka som plötsligt uppstod under kvällskvisten. Hade ingen lust med någonting och ångesten värkte i hjärtat, men i samma sekund som jag lät all energi sugas in i hjärtchakrat väcktes glädjen till liv igen, och nu efteråt är trötthet allt som är negativt. Får ta att lägga mig snart, ska upp tidigt imorgon ändå, och träna. Annars ska jag försöka skriva självbiografiskt imorgon, och sjunga lite.

Godnatt!
Foto: citrin
Värme och kärlek, Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar