söndag 15 juli 2012

UPPRÖRD

Foto: JA NI HÖR JU!!


Jag vet att man måste säga B när man har sagt A, etc etc osv, och jag skulle kunna vräka ur mig miljontals fraser som beskriver hur oerhört jäkla UPPRÖRD jag är. För att beröra B lite grann på ytan, en vindlätt smekning i alla fall, kan jag säga att det inte handlar om någon person jag känner, eller en enda person över huvudtaget. Vissa saker som pågår just nu i samhället som omfattar dubbelmoralisk trångsynthet i form av det kända "kasta sten i glashus", människor som gör precis det som de i samma mening säger att de föraktar. Människor som ger sig in i kretsar de inte tänker likadant som, för att omvända, kritisera och trakassera. Människor som inte kan acceptera att MÄNNISKOR ÄR OLIKA, INGENTING ÄR RÄTT, INGENTING ÄR FEL. Vi har rätt att förakta, tycka olika och så vidare (för det är precis det jag gör nu) - men [jag] tycker inte det är rätt då någon kommer till den gräns att hon/han försöker få en person att förtränga en tro eller beteende som inte direkt är skadligt för denne själv eller omgivningen. ALLA har rätt till sin egen tro, INGEN ska behöva gå emot sina egna tycken, så vidare det inte skadar någon. Blir det helt plötsligt rätt att trakassera och gå in i andras själar för att motverka; bara för att personen i fråga målar upp en bild av sig själv som allsmäktig och sanningens bärare, intalar omgivningen att deras tycken är SJÄLVKLARA och FULLKOMLIGT SANNA? Det är ju för i självaste f*n det dessa människor säger att de är emot!

Jag är feg än så länge, och berättar inte närmre än så, men en dag ska jag yttra lite fler såna här åsikter. Jag har märkt hur vissa ur denna grupp människor, gärna letar sig fram till personer de tycker ska ändra åsikt för att vara något värda, och söker efter felsägningar grundat på ett enkelt misstag som ett felskrivet ord. Och helt plötsligt gör detta misstag att personens åsikter inte är något värda, och allt de säger låter som IQ-befriade dumhuvuden, bara för att de inte tycker likadant.

Jag blir sällan arg, då menar jag J*VLIGT sällan, men då jag verkligen blir arg... då... då... :@

Snälla, väx upp och börja behandla andra som du vill bli behandlad själv.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! / Yasmine

1 kommentar:

  1. Vilket stort vittnesbörd, jag är Torpey Clare och har varit gift, var nöjd med mitt äktenskap, inte förrän när min make började lyssna på skvaller om att jag inte var trogen mot våra äktenskapliga löften, jag försökte få honom att förstå att de var lögner, men han förlorade kärleken, förtroendet och förtroendet för oss. Så vi blev gnagande par och fyllde sedan för skilsmässa, senare blev vi separerade. år efter vår skilsmässa försökte jag leva ett normalt liv men jag kunde inte, så jag började en strävan efter att få tillbaka min man, då hänvisades jag till, BaBa ogbogo en stor och mycket andlig man som kastade en kärleksförtrollning på mig och fick min EX tillbaka till mig inom 48 timmar. med glädjen och lyckan i mig, släpper jag hans kontakt här för dem som har problem med äktenskap och äktenskap. greatbabaogbogotemple@gmail.com. Ta kontakt med honom, han är verkligen en stor och mäktig man. Hjälper också med att följa frågor ...
    (1) Stop Divorce (2) End Barrenness (3) Behöver andlig hjälp (4) Alla typer av stavning

    SvaraRadera