onsdag 25 juli 2012

Allsång, Fin dag med F, och... "djur"

Blev ingen meditation igår, läste lite sedan somnade jag med huvudvärk. Vaknade nio imorse, ungefär, gjorde mig i ordning och åkte till Stockholm. Mötte F vid portarna, vi gick och köpte F dygnetruntkort. Jag hade redan köpt mina. Först åkte vi till Östermalm, Stureplan, och fick oss en chock. Vanligtvis är jag inte fördomsfull och gick dit med tron att allt var en myt, men... ja, vad ska man säga. Gick runt med ett skratt och kände sig lite... annorlunda, för att uttrycka det fint. Finns perioder av livet där man förstår var fördomarna kommer ifrån, hur de fötts. Vad löjligt diplomatisk jag är, nu får jag sluta. Vi gick in i en smyckesaffär (vi åkte dit för) där en berlock som vanligtvis kostar 4 kronor, kostade 20. Eller vänta, vanligtvis får man 6 för 4. Betalade, fnissade lite till, sen åkte vi till andra trakter. Måste säga att Skokloster har en viss esklusivitet, eller vad det nu heter. Finare trakter, mitt område, oh ja. Nog om det.

Vi tog oss via djurgårdsfärja till Skansen, hittade tillslut rätt och betalade. Först gick vi och åt våfflor med maränger och glass, sedan försökte vi hitta dessa sablarns djur. Måste erkänna att Skansen inte är vad det var. 20 svin, en halv varg, lovdjursungar, sälar och en undangömd kanin, det var djurparken det. Blev en lång klagarramsa från oss när vi gick till lillskansen och toa-lettade, och sedan försökte hitta djuren man kan (kunde) klappa. Nähepp, inget sådant, då får vi dricka kaffe och spana på killar istället. De var ganska många, och mer fria. Sen kom jag på att jag var lesbisk och gick med F till allsången. Det var FOLK, FOLK, FOLK, överallt. Jag klarade mig ovanligt bra på min bänk med min bok, men F hade människor som knuffade åt alla håll och kanter. Vi gick efter genrepet under jobbiga omständigheter, och tog oss till centralen. För mig gjorde det absolut inget, det var nästan omöjligt att se, och prio ett är alltid hälsan. Tack F för en fin dag, du har varit väldigt stark ska du veta. Bland hickor (internt skämt), muppiga skötare och mycket jobbigheter var det tufft, men jag beundrar dig för din styrka mitt bland allt. Du är en riktig vän, och du betyder massor för mig.  


Jag åkte tåg till Bro, och bil resten. Det har en underlig känsla när man utvecklats så mycket i sin egen styrka, att man inte påverkas nedåt av sådant som förut gjort en panikslagen.5-6 GÅNGER, har jag tagit mig igenom staden utan att bli dålig. En lätt känsla av stolthet dyker upp, och jag försöker omfamna den. Den är skamfylld och pinsam, men jag blundar inte. Så fort jag vacklar i mitt självförtroende, lurar jag mig stark. Du klarar det här Yasmine, du kan, du vet, du kommer hela vägen fram. En "patetisk" lögn som gör att jag klarar några steg till utan att ramla. Du ska inte få ta min styrka ifrån mig helt. Nu är det jag som regerar.


Sitter nu hemma och har ätit melon, kiwi och druckit vatten. Himla intressant det där, ska jag berätta hur mycket jag drack också kanske???

Dagens fråga; när märker ni er styrka?

Värme och kärlek, Yasmine

1 kommentar:

  1. Vilket stort vittnesbörd, jag är Torpey Clare och har varit gift, var nöjd med mitt äktenskap, inte förrän när min make började lyssna på skvaller om att jag inte var trogen mot våra äktenskapliga löften, jag försökte få honom att förstå att de var lögner, men han förlorade kärleken, förtroendet och förtroendet för oss. Så vi blev gnagande par och fyllde sedan för skilsmässa, senare blev vi separerade. år efter vår skilsmässa försökte jag leva ett normalt liv men jag kunde inte, så jag började en strävan efter att få tillbaka min man, då hänvisades jag till, BaBa ogbogo en stor och mycket andlig man som kastade en kärleksförtrollning på mig och fick min EX tillbaka till mig inom 48 timmar. med glädjen och lyckan i mig, släpper jag hans kontakt här för dem som har problem med äktenskap och äktenskap. greatbabaogbogotemple@gmail.com. Ta kontakt med honom, han är verkligen en stor och mäktig man. Hjälper också med att följa frågor ...
    (1) Stop Divorce (2) End Barrenness (3) Behöver andlig hjälp (4) Alla typer av stavning

    SvaraRadera