torsdag 5 juli 2012

Kort inlägg om dagen och mitt gapande ansikte

Hinner inte skriva så mycket, då jag är väldigt trött, men vill bara berätta lite om dagen. Tränade på morgonen, duschade och åkte till Uppsala. Träffade K, ett jättebra samtal som kändes oerhört bra efteråt. Vi kan det här med att samarbeta och förstå varandra, jag och K. Efteråt blev väl allt lite av en upplevelse, utan att säga för mycket. Liten lätt chock, människor som visar sig inte gå att lita på och lite därtill. Stannar där, men är fortfarande lite uppjagad.

Hinner skriva ett inlägg till om självkänsla imorgon, då jag tänkte vända på det svarta jag berättade om sist, och berätta om det jag faktiskt kan - och börjar förstå att jag kan!

För att fylla ut bloggen lite, lägger jag upp en bra låt!


I've been looking in the mirror for so long. 
That I've come to believe my souls on the other side. 
Oh the little pieces falling, shatter. 
Shards of me, 
To sharp to put back together. 
To small to matter, 
But big enough to cut me into so many little pieces. 
If I try to touch her, 
And I bleed, 
I bleed, 
And I breathe, 
I breathe no more. 

Take a breath and I try to draw from my spirits well. 
Yet again you refuse to drink like a stubborn child. 
Lie to me, 
Convince me that I've been sick forever. 
And all of this, 
Will make sense when I get better. 
I know the difference, 
Between myself and my reflection. 
I just can't help but to wonder, 
Which of us do you love. 
So I bleed, 
I bleed, 
And I breathe, 
I breathe no more

Dagens självbild:

Rätt okej faktiskt! Mycket komplimanger som verkligen fångas in, känsla av att faktiskt duga och vara tillräcklig. Lite kryptiskt kan jag väl även tillägga att allt både har en bak och framsida, dagen betonad. Resten får ni försöka lista ut...

Dagens tre dåliga...

  • Träningen var seg, tog inte i allt jag kunde.
  • Hanterade en situation lite fel.
  • Tog lång tid innan jag åt, vilket ledde till yrsel.

Dagens tre bra...

  • Tog tag i ett tvång! Har två gånger på en dag, tvättat händerna bara en gång i taget.
  • Tog bussen hem hela vägen.
  • Vågade saker jag knappt tidigare vågat.

Värme och kärlek, Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar