fredag 20 juli 2012

Idag får jag falla, imorgon är en annan dag

Ja, typiskt en dag då man känner 'dubbelt'.

Och ena sidan...
... har jag en längtan och ser fram emot mycket, veckan blir fin och jag är tacksam över mycket. Har en oerhört fin omgivning, och mycket att göra i framtiden som väcker en pirrande nyfikenhet. Jag har sjungit och känner kraften, har kommit från ingenting till allting.

Men ibland läggs en hinna över allt det där. Ibland räcker det inte riktigt. Någonting fattas. Jag vill tro att jag accepterar mig själv som jag är, och att jag tagit mig förbi allt. Men hur ljus min tankekraft än är, finns det dagar då det andra kommer fram. Jag känner tyvärr allt för ofta att jag inte är någon, kan något. Jag vet någonstans att min uppfattning om mitt "bristande värde" inte alls stämmer, men det finns stunder då allt från förut kommer tillbaka. Då det förflutna hälsar på. Då man inte riktigt är där. Då den positiva känslan blandar sig vilt med någon slags tomhet. Men det är idag. Jag vet att imorgon är en annan dag. Imorgon lever jag i ljuset igen. Jag tillåter mig själv att falla, för att kunna hoppa högre sen. Det gör ont ibland, att jag förlorat så mycket. Samtidigt vet jag att jag vunnit mer. Allt.

Fixade med foton, sjöng och skrev hela morgonen. Pratade med fina M1 och F i telefon. Någonstans på eftermiddagen kom jag på att vi inte tränat på några dagar. Och så blir jag rädd, frågar mamma om det händer något om man låter bli det en dag. Mamma förstår att jag tänker på vikten, hon ser igenom mig. Jag duger som jag är. Men självkänslan är omgiven av taggar, så skört och lätt att den tagg halkar in. Då kommer tårarna, och jag ber om tusen försäkringar; mamma, är jag ful? mamma, sjunger jag dåligt? mamma, är jag en dålig person? Mamma svarar att jag är vackrast i världen, och jag tänker att hon säger så för att vara snäll, så jag frågar igen. Får samma svar. Det upprepas och jag kan inte bryta.

Såg en film på kvällen, Shame - JORDENS mest deprimerande film. Nje, gjorde det kanske inte bättre.

Men jag lägger mig ned och låter tårarna rinna i en liten grop på marken, bara för att vila själen. Sen reser jag mig igen och fortsätter min väg mot ljuset.

Imorgon är en annan dag.
Imorgon bländar ljuset.

Värme och kärlek, Yasmine

3 kommentarer:

  1. Ibland kommer det dåliga dagar. Dom får man acceptera och hantera men samtidigt som du gör påminna sig om att det är en ny dag i morgon.

    SvaraRadera
  2. Hej älskade Yasmine :)
    Det är inte!! som din mamma bara säger att du är vackrast i världen :).
    Jag kan efter att ha fått förmånen att träffa dig intyga att det verkligen!! är så :)
    Du är en fantastiskt söt go och duktig tjej :)
    Och efter att ha lyssnat på radioprogrammen har jag även hört att du är glad positiv och full av liv och massor av bus :)
    Jag blev väldigt! glad av att få möta dig för du fick mig att se positivt och glatt på livet :)
    Ha det så fint nu och var rädd om dig! så hoppas jag att vi ses igen :)
    Varma kramar till dig :)
    Nisse.

    SvaraRadera
  3. Vilket stort vittnesbörd, jag är Torpey Clare och har varit gift, var nöjd med mitt äktenskap, inte förrän när min make började lyssna på skvaller om att jag inte var trogen mot våra äktenskapliga löften, jag försökte få honom att förstå att de var lögner, men han förlorade kärleken, förtroendet och förtroendet för oss. Så vi blev gnagande par och fyllde sedan för skilsmässa, senare blev vi separerade. år efter vår skilsmässa försökte jag leva ett normalt liv men jag kunde inte, så jag började en strävan efter att få tillbaka min man, då hänvisades jag till, BaBa ogbogo en stor och mycket andlig man som kastade en kärleksförtrollning på mig och fick min EX tillbaka till mig inom 48 timmar. med glädjen och lyckan i mig, släpper jag hans kontakt här för dem som har problem med äktenskap och äktenskap. greatbabaogbogotemple@gmail.com. Ta kontakt med honom, han är verkligen en stor och mäktig man. Hjälper också med att följa frågor ...
    (1) Stop Divorce (2) End Barrenness (3) Behöver andlig hjälp (4) Alla typer av stavning

    SvaraRadera