torsdag 19 juli 2012

Onda cirkeln i slutenvården, trevliga dagar + knas

God kväll!

Har nyss varit ute på en promenad med mamma och N!

Igår åkte jag vid 3 till M3, mötte henne i stan och åkte vidare till Tumba. M3 och jag har pratat (supermycket! Hon är väldigt lätt och skön att prata med), ätit (pizza! och kakor), druckit kaffe och kollat på L-word. Tack för en jättebra dag vännen! Har haft det super! Det har varit lite ångest, har varit lite borta men M3 är alltid lätt att umgås med. Vi pratade PRIDE, ytligt och djupt. Vi tillät oss ha en slappar-dag!

Idag har vi vaknat, ätit frukost, kollat på L-word och åkt till station, sen tog jag tåget hem. Mötte N på vägen, så vi prata hela vägen till bro och åkte hem med mamma. Då blev det fika, healing (man lär sig så mycket varje gång, tack för det hörni!) och mat. Har varit en rätt bra dag förutom förvirring och ångest. Kan bli så när jag blir trött och har gjort mycket saker, tänker dubbelt på samma sätt som man kan se dubbelt. Jag märker ändå hur oerhört friskt mitt tänkande blivit. Jag blev förstörd av att vara inlagd så mycket. Att lägga in sig är inget första alternativ, som jag känner. FÅ blir bättre av det. Har insett att du som självskadare aldrig ska börja lägga in dig, för då blir det inget stopp. Du får lugnande, får mer impulser, skadar dig mer,  blir bevakad, lär dig fler sätt, skadar dig värre, får lugnande, mer impulser - ond cirkel, och när ska du komma ut? Då har du alla möjligheter i världen till det destruktiva. Jag känner helhjärtat att jag aldrig mer kommer åka in. Det ska krävas mycket. Jag blir bara itutad hur sjuk jag är, och vips så blir jag så sjuk. Sen släpper de mig aldrig, för att jag blir värre - av att vara inne. Paradox om något. Nej, hua, finns trevligare saker.

Det gör mig rädd och upprörd när jag ser vilken tävling som pågår mellan unga tjejer i psyksvängarna. Jag vill skrika ut, snälla, ta tag i er själva, ni behöver inte leva så här! Det sprids likt ett virus. Det gör mig ledsen. Ibland måste man lära sig att ta ansvar. Det är svårt, jag säger inte att det är lätt, och många försöker verkligen. Andra försöker mindre. Det gäller att skaka om, väcka upp. Man kan inte leva där för alltid.

Och så var det dagens frågeställning!
Dagens fråga; använder ni deodorant???

Förlåt, udda fråga, dumma Yasmine, konstig humor, etc osv. Jag säger er en gång för alla. Jag är knas. Och jag står för det!


Vanligt citat i mina svängar;
Jag - random skämt.
Andra - va?? menar du det?? varför då??
Jag - DET VAR ETT SKÄMT! Humor baby.

Nog med nonsens, imorgon ska jag vara hemma och skriva, sjunga och läsa.

I helgen ska jag träffa N, wii! Ha en trevlig natt.

Värme och kärlek, Yasmine

2 kommentarer:

  1. Haha, ja, jag använder deo =) "Extra effektiv" är den också =D

    SvaraRadera
  2. Vilket stort vittnesbörd, jag är Torpey Clare och har varit gift, var nöjd med mitt äktenskap, inte förrän när min make började lyssna på skvaller om att jag inte var trogen mot våra äktenskapliga löften, jag försökte få honom att förstå att de var lögner, men han förlorade kärleken, förtroendet och förtroendet för oss. Så vi blev gnagande par och fyllde sedan för skilsmässa, senare blev vi separerade. år efter vår skilsmässa försökte jag leva ett normalt liv men jag kunde inte, så jag började en strävan efter att få tillbaka min man, då hänvisades jag till, BaBa ogbogo en stor och mycket andlig man som kastade en kärleksförtrollning på mig och fick min EX tillbaka till mig inom 48 timmar. med glädjen och lyckan i mig, släpper jag hans kontakt här för dem som har problem med äktenskap och äktenskap. greatbabaogbogotemple@gmail.com. Ta kontakt med honom, han är verkligen en stor och mäktig man. Hjälper också med att följa frågor ...
    (1) Stop Divorce (2) End Barrenness (3) Behöver andlig hjälp (4) Alla typer av stavning

    SvaraRadera