fredag 13 juli 2012

Dagbok under tema självkänsla

Angående gårdagens/dagens självkänsla...

Igår gick det hyfsat, som jag skrev fanns det vissa frågeställningar kring mitt värde men det gick att hantera till sist. Idag har det gått lite värre. Har förstorat upp saker något väldans. Tänkte på vissa människor jag haft frågor kring och det slutade med att jag känner mig värdelös och dålig. Suck. På kvällskvisten berättade jag för mamma om begreppet "X" och vissa personer jag kan irritera mig våldsamt på, och mamma sade bara kort "jo, du har sagt det". Jag tolkade det först som att hon var sarkastisk och menade "jajaja, DU HAR SAGT DET!" vilket hon inte menade, detta ledde till att jag kände mig ältande. Det gick vidare, jag märkte att det var en öm tå då jag vet att jag skämts mycket över att jag irriterat mig på begreppet "X" och hennes svar gjorde att jag kände mig dum som bara klagar. Vilket hon inte heller menade. Allt snurrade på, men jag bröt tillslut och nu har jag väl insett att det var absurt.

Dagens positiva:

  • Lät inte nervositeten slå till mig, och sjöng fast jag blev osäker!
  • Gick ut till bilen utan en av mina ritualer.
  • Stod på mig vid ett tillfälle där jag brukar ge mig.

Dagens negativa:

  • Negativa tankemönster.
  • Såg på en film jag visste jag skulle må sämre av.
  • Lät mig slås ned av en småsak.

Värme och kärlek, Yasmine

1 kommentar:

  1. Du jobbar på jättebra och är stark! Ska tänka på hur duktig du är på att jobba med tvången när jag börjar exponera och få inspiration.

    SvaraRadera