måndag 30 juli 2012

På språng in i sömnen!

Besök på gymmet och besök på teamet idag, och en jobbig slash lättande stund hos K. Några papper och kort ur trauma-lådan, att se din handstil har tidigare varit ett slag i ansiktet, nu är det bara ett bevis på att det har varit men existerar inte längre. Bevis på hur korkad och patetisk hela grejen är, på att jag [djupt andetag, får inte skriva, får inte skriva, jo får skriva, andas] har makten i mina händer. Det sprider en lättnad ut i varje cell och atom kan jag få be om att berätta, du har inget längre min vän, allra minst makten och kontrollen över mig.

Alla papper sönderrivna i papperskorgen, att riva det i fina små bitar skapade av tvångstankar och "måste göra perfekt" struntade jag blankt i, jag rev det lika slarvigt som jag värnar om vår relation. Lite hur som, ned i papperskorgen skulle det. Andetagen blev lättare för en stund, silkeslena. Allt kom som vanligt i kapp, efter några provade plagg och bekräftade komplex i Lindex-omklädningsrummet senare. Då kryper all tvångsmässighet fram och jag famnar i sökandet efter nollställdhet. Upprepade "jag mår inte bra, men jag är lycklig" som ett mantra, det hjälpte mig i alla fall i sökandet efter lättnad. Kändes med uthärdligt, för jag fick falla, det var naturligt. Men lyckan försvann inte för det, i så fall bara för stunden.

På kvällen har jag skrivit, pratat med M3 i telefon, kollat på en bra men lågmäld dramafilm om jordens klon ("another earth"), att det skulle finnas en spegelvänd version av jorden. Väldigt udda. Snart blir det PRIDE, jag längtar. En liten plan har lagts upp i alla fall. Imorgon ska jag bara ta det lugnt.

Detta var ett "på språng!" inlägg, och jag behöver sova. Skriver mer senare.

Ljus, Yasmine

1 kommentar:

  1. Vilket stort vittnesbörd, jag är Torpey Clare och har varit gift, var nöjd med mitt äktenskap, inte förrän när min make började lyssna på skvaller om att jag inte var trogen mot våra äktenskapliga löften, jag försökte få honom att förstå att de var lögner, men han förlorade kärleken, förtroendet och förtroendet för oss. Så vi blev gnagande par och fyllde sedan för skilsmässa, senare blev vi separerade. år efter vår skilsmässa försökte jag leva ett normalt liv men jag kunde inte, så jag började en strävan efter att få tillbaka min man, då hänvisades jag till, BaBa ogbogo en stor och mycket andlig man som kastade en kärleksförtrollning på mig och fick min EX tillbaka till mig inom 48 timmar. med glädjen och lyckan i mig, släpper jag hans kontakt här för dem som har problem med äktenskap och äktenskap. greatbabaogbogotemple@gmail.com. Ta kontakt med honom, han är verkligen en stor och mäktig man. Hjälper också med att följa frågor ...
    (1) Stop Divorce (2) End Barrenness (3) Behöver andlig hjälp (4) Alla typer av stavning

    SvaraRadera