söndag 14 oktober 2012

Några dagar har gått

Halloj! Back in the picture.

Berättar först lite om slutet av veckan. I torsdags kom vi iväg till simningen tillslut, och det kändes väldigt bra. 1000 meter blev det, wosh! Efteråt tappade jag bort min strumpa, men tänk vilken tur, jag fann den igen! HELT OTROLIGT! Efter middagen... minns jag faktiskt inte vad jag gjorde. Antagligen pratade jag i telefon och sov, resten är en svart ondskefull lucka..................... O.o

...
Eller något.

*utfyllnad*

*utfyllnad*

I fredags begav jag mig till teamet med mamma. Sånglektionen gick super, vi filade klart på låt nummer två och sjöng flera låtar. Efteråt fick jag beröm av K och vi pratade ännu mer om framsteg, och allt jag har till nytta i mitt liv. Det känns fantastiskt att jag även kan nå ut genom sångtexter, så att skriva låtar tänker jag fortsätta med. Efter att vi pratat ett tag (och jag försökt skjuta upp den egentliga uppgiften...) kom vi väl till... ja... saken. Vi diskuterade fram och tillbaks huruvida vi skulle fortsätta på behandlingen då eller inte, nu när jag har så mycket på gång. Det är svårt att veta hur långt man ska pressa, kanske är det fel tillfälle? och så vidare. Men vi valde att plocka ett mindre jobbigt minne att arbeta med. Så jag fick sluta ögonen, visualisera, vara där, och beskriva händelsen sex gånger. Ångestnivån gick från 6 till 7 till 8 till 7 till 6 till 4 och blev alltså mindre efter ett tag. Det gav mig mycket kött på benen, att veta att det faktiskt går över. Efter förra lördagen känns allt så mycket lättare. Och hittills har inte ångesten hunnit ifatt mig, och jag tror faktiskt den kommer vara där den är nu. Inte här.

Det blev choklad, citrondricka och X-faktor på kvällen, mys. Jag hejar på Isak jag, lillkillen. Inte min typ av program egentligen av musiken att döma, men det är rätt roligt. Påbörjade väldigt mycket föreläsningsarbete efter schemat vi satt upp i tisdags, vilket jag ska fortsätta med idag och imorgon. Igår var vi hos moster för att fira, som sagt. Det var en del där, vi pratade och fikade (på typ... 10 olika bakelser, mätt, jajemän) som mamma och någon till bakat. Var trevligt tills mitt huvud spelade trummor (vad är det för jävla liknelse, HUVUDVÄRK heter det) och jag fick vila i kusins säng. Träffade E och M på vägen ut, min äldsta kusin med tjej, lite synd att vi inte hann träffas mer. Men nu var det dags att beställa sushi och hämta upp A på station.

Igår blev en totalbabblarmysdag med A, vi kan liksom inte hålla våra glappande käftar i styr så att säga. Så det blev prat och skratt och svenska Hollywoodfruar. En jättemysig dag, vi pratade tills sent på natten. Idag sov vi ut och åt frukost vid 11. Vi hann prata och ha trevligt några timmar till innan A skulle åka. Tack för dagen vännen! <3

Nu har jag skrivit två inlägg på SHEDO, denna och denna, klart för denna vecka! Imorgon ska jag träffa Läkare Krångligtnamn-kan-ej-uttala på teamet för att diskutera såna här små kluttar man stoppar i sig för att bli ännu konstigare om man inte var det innan, onödig blaha vi ska ta bort (resten får ni lista ut själva) och jag tänker förespråka mina tankar! Musikgrupp efteråt - och så måste jag komma igång med föreläsningsarbetet ännu mer när jag kommer hem.

Nu ska jag dussa! Dussa i lilla baddkaret, trevligt.

Puss på nosen!

Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar