fredag 25 maj 2012

Ett stort tack!

Foto: taget från ett inlägg av mig i SHEDO.
Igår kan man väl säga att jag och mamma kom in på lite mer känsliga ämnen, och tårarna kunde inte riktigt stoppas då det där satans självföraktet uppenbarade sig. Efter gråten lossnade något, men föraktet fanns kvar. Precis innan jag skulle sova gick jag in på bloggen och fick se en lång, välskriven och underbart rörande kommentar under det förra inlägget. Alla ord krossade garden och löpte fritt inuti, värmde, föraktet blev lite krossat i farten. Precis såna ord man behöver höra, om man inte riktigt tror man duger. Jag vill säga ett stort TACK till snälla du för alla fina ord, och... jag tror jag vågar ta in orden, mer än helt. Jag somnade leende. Att känna att man betyder något, till och med för människor man inte känner, ger en känsla av kraft och vilja att fortsätta. Mina ord kommer aldrig ta slut.

Just nu mår jag väldigt bra. Underbart väder, sång på morgonen och så fick jag träffa en underbar vän jag inte sett på länge. Sånglektionen gick ovanligt bra, och jag kan fortfarande inte begripa hur en människa kan intala sig själv något så djupt på grund av någon annan, att den missar något som blir så stort. Där var jag otydlig. Hähä. Jag menar, jag har under hela mitt liv svarat "nej, absolut inte" på frågan "kan du sjunga?" för att...  jag inte i min vildaste fantasi kunde tänka att jag kunde det. Lilla jag? liksom. Då man sedan får höra av en sångcoach parallellt med flera andra, att man är jätteduktig, då brinner den lilla livslögnen upp och man blir mest irriterad. Fast... jag är tacksam att jag äntligen förstod. Sången har blivit en stor del av mitt liv. Fredagarna är min favoritdag. Sångfredag. Och på måndag ska jag på sånggrupp för att eventuellt vara med på vårkonserten teamet har. Läskigt. Lilla, fula, blyga jag. My ass! Så liten är jag inte, varken ful eller blyg. Hur onaturligt det än känns att skriva så, tänker jag aldrig sluta. Man kan faktiskt lura sig själv. En dag ska det kännas naturligt, att jag inte är värdelös.

Fick tusen kramar av min underbara lillebror idag. Mer av varan som värmer!

Imorgon är det grillning med ett gäng underbara vänner! Ska bli superroligt! Uppdaterar.

--------------------------------------------


Är du (h)järnkoll-supporter?
Ja? Bra!
Inte? Besök www.hjarnkoll.se och bli supporter du också!

-----------------------------------------------------

Betydande låt från Adam Lambert's nya skiva. 
Underneath heter låten.
Strip away the flesh and boneLook beyond the lies you've knownEverybody wants to talk about a freakNo one wants to dig that deepLet me take you underneathBaby better watch you stepNever mind what's on the leftYou're gonna see things you might not wanna seeIt's still not that easy for meUnderneath
Welcome to my world of truthI don't wanna hide any part of me from youI'm standing here with no apologiesSuch a beautiful releaseYou inside of me
A red river of screamsUnderneathtears in my eyesUnderneathStars in my black and blue skyAnd underneathUnder my skinUnderneaththe depths of my sinLook at meNow do you see?



Värme och kärlek, Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar