måndag 21 maj 2012

Back in the picture!

Hej vänner!

Foto: jag och min arma korsett

Nu är den underbara veckan med bästis M över, och jag är tillbaka i vardagen.
Vi hade det väldigt, väldigt bra - saknar henne redan!

I onsdags träffade jag psykolog K på teamet, fikade med mamma på IKEA och överfölls av lite tvångstankepanik på Kappahl. Tankar som bråkade, jag ville verkligen inte bryta ihop. Men då jag hämtat M på stationen, suttit mig i bilen och börjat inse att vi faktiskt sitter här - efter tre års långa telefonsamtal - började allt kännas väldigt overkligt men så jäkla bra. Middag och prat på kvällen, fika och promenader på torsdagen, sväng till Uppsala för sång, psykologsamtal och shopping på fredagen. Och jag tog - för första gången på över ett år - mig igenom hela dagen med fika, turer in i affärer och bussresor UTAN EN ENDA panikattack! Tvång som vanligt, lite puls som bankade och nervositet, men jag föll inte ihop, dissocierade inte eller behövde resa hem tidigare. Vi hade det jättebra. På kvällen åt vi chips och dipp, och såg på let's dance och högklackat. Massor av prat, promenader och sommarmys under helgen och sen började det kännas lite vemodigt då vi insåg att vi bara hade en dag kvar. Att träffa henne var lika underbart som jag visste att det skulle, och hon känner precis likadant. Mycket mer sådant kommer ske! Tack M för ett gäng fantastiska dagar. <3

Idag har jag tränat och städat och målat och återupptagit vardagen. Imorgon ska jag skriva lite självbiografiskt och givetvis meditera för första gången på över en vecka. Prata med änglamorbror, heala och kanske försöka ordna micken. Skrev jag det? Jag har köpt en mikrofon! Nu ska den bara funka. Hehe.

Fullspäckad vecka kommer det bli!
Träffa A på onsdag, trevligt trevligt ska det bli. Vernissage eventuellt på torsdag för att kika på finaste M's oerhörda talang! Träffa bästaste S på fredag och ett gäng underbara vänner på lördagen. På söndag fyller FINASTE I HELA VÄRLDEN AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH-lillebror år.

(Tänk dig nu att jag höjer överläppen, fläker ut mina tänder på framsidan och klämmer fast min underläpp - ungefär så skulle jag sett ut om ni såg mig. Om ni inte fattar någonting är det antingen så att ni inte sett min galna sida, eller så har ni missat mig helt. Internt skämt, etcetc.)

Han ska få en (viskvisk, om du läser min blogg Alex så tänker jag gegga läppstift på dig. Ytterligare ett internt skämt) tavla som jag på något underligt sätt ska hinna måla under veckan.

Jag börjar kunna det här med att leva.

Värme och kärlek och SÅPBUBBLOR, Yasmine

1 kommentar:

  1. der var helt underbart att vara hos dig <3 Längtar så tills nästa gång

    SvaraRadera