söndag 27 maj 2012

Älskade mor, älskade bror

Har SHEDO-inlägg att skriva, så hinner inte skriva så mycket här ikväll.

Grillkväll hos C igår, med C och A. Supertrevligt! Åkte på dagen, mötte A och handlade in lite till mat + fika. Sen pratade vi, åt, fikade och såg på melodifestivalen. Är väl inget big fan av musiken, men självklart sitter man där ändå och hejar på Sverige. Tycker dock Loreens låt förra året var bättre, haha. Men vann gjorde vi för er som missade...... Med ganska mycket poäng. Och då blir man ju lite småstolt, hur överhypat det än må vara. Men tradition ska vara tradition och med trevligt sällskap och fruktsallad - var det en jättebra kväll.

Vaknade med lite ångest som kom av och till under dagen. Umgicks med C tills mormor hämtade upp mig (tack tjejer! <3) och skjutsade mig till lillebrors födelsedag. Tänk... min "lilla" kille är 13 ÅR, känns helt sjukt. Ja, han är faktiskt lika gammal som jag var när jag var 13. Hehehe, humor, humor. I alla fall, känns som man var så gammal igår, men det är faktiskt sju år. Det var väl där allt elände började, även fast jag nu inser att det började långt tidigare. Lillebror har fått sitt också, nu ska vi kämpa mot lycka och värdigt liv! Grabben och jag har gått igenom mycket tillsammans, och vi är supernära. Mors dag är det också, så det får bli att fira två dagar här i bloggen.

Älskade mamma. Det gör ont i mig hur mycket oro du fått bära över mig, hur många gånger jag fått dig att tvivla. Bara du mått dåligt en dag, har det rivit inuti och jag vågar inte tänka på hur ont det gjort i dig varje gång jag fallit. Hela mitt liv har du funnits för mig, jag har alltid varit din flicka, men under de mörka åren har all smärta fogat oss samman. Vi har tagit oss igenom stormen tillsammans, och för varje tår vi gråter och skratt vi bär, för det oss närmare. Vi är precis som bästa vänner, samtidigt som vi är mor och dotter, och gör någon illa dig, gör den även illa mig. Jag älskar dig oerhört mycket, mera, mest och ingenting skulle få mig att sluta tro på dig, såsom du tror på mig. Du är den som vet mest om mig, jag om dig, och jag litar på dig till hundra procent och mer. All kärlek.


Foto: jag och mamma <3

Älskade lillebror. Du är och kommer alltid förbli min pojke. Dagen du föddes är den lyckligaste i mitt  liv. Vi har retat varandra till gråt, bråkat om småsaker *blinkblink* - men allt har varit i kärlekens namn och i mörkt och ljust har vi alltid funnits för varandra. Vi är oerhört nära som syskon, vi kan trots åldersskillnaden prata om i princip allt och vi delar ett starkt band. Det finns ingenting i dig jag inte älskar. Att tänka på de tårar du fällt för att du varit så rädd om mitt liv, smärtar inuti och jag skulle idag aldrig ens tänka tanken att lämna dig, hur mörkt livet än skulle kännas. Vi har så oerhört mycket minnen vi delar, och jag kan le eller gråta ömt åt varenda. Jag älskar dig bästa Plaston Daston (smeknamn, ja du kan ju våra, hehehe) och jag skulle göra allt för dig.


Foto: jag och lillebror <3


Vi har fikat, lekt med lillkusinen, överhettats i värmen och imorgon ska jag göra klart Alex tavla till honom.
Nu skall det SHEDO-skrivas!

Värme och kärlek, Yasmine

2 kommentarer:

  1. Tack själv. var trevligt att ha er här

    SvaraRadera
  2. hej vännen, så fint skrivet till din mamma och bror! <3
    <3

    SvaraRadera