måndag 12 november 2012

Jag är kär, i livet typ. Snart måste det gå att hantera.

Det har varit en rätt lång dag idag, men jag har fått mycket gjort!

Åkte till teamet och var framme 12, då jag pratade med PK. Vi började filmningen på en gång; hon satte upp kameran och jag förberedde mig inför en kort föreläsning. Hade tränat i alla fall en del, dagarna innan, men var inte alls säker på hur det skulle gå. Fanns en del jag behövde träna på tills idag. Då jag väl stod upp rullade allt på, jag kom ihåg det mesta och hade tänkt på de saker jag behövde träna mest på. Det vi konstaterade var att det enda jag behöver träna lite extra på är att vara mig själv, och vara naturlig. Det ska jag verkligen försöka tänka på. Det kommer ju också gå lättare om det är fler som sitter i publiken, då det blir mer naturligt att kika runt i rummet. PK meddelade att E, läkaren, ville att jag skulle ha en kort föreläsning på ett läkarsamtal snart, vilket känns väldigt spännande. Det går verkligen framåt det här. Och på torsdag är det dags för utbildning nummer 2!

Efteråt hade vi musikgrupp. Var lite allmänt borta då jag bara hade hela föreläsningen i huvudet, men efter ett tag gick det bättre. Vi hade en ny person med, och jag tyckte vi körde på bra med alla låtar. Det blev dock bara en timme, då musikD inte kunde stanna längre. Efteråt pratade jag med fina A, sen åkte jag och mamma till curves och tränade. Var faktiskt skönt att få komma igång med träningen igen.

Hemma har jag tagit det lugnt, ringt ett samtal till M3 (som var allmänt tröttfnissigt), duschat och ätit. Ska försöka komma igång med del 2 på boken, men det får bli efter utbildningen. Idag ska jag vila, och på tisdag och onsdag får det bli all fokus på föreläsningsträning.

Jag känner verkligen i hela mig hur den avdomnande känslan börjar försvinna helt. Jag känner verkligen alla känslor till max, vilket jag inte gjort på flera år. Jag är arg, glad, ledsen, irriterad, lycklig och kär på samma gång - vet inte i vad och vem, men känslan finns där. I livet kanske. Till en början är det svårt att hantera, men jag tror att det här blir en ny tid för mig. En tid för verkliga känslor. Känslor som kan leda till större lycka, och inre lugn.

Värme och kärlek, Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar