lördag 28 april 2012

Självbiografiskt, kroppsideal och snarkZzzz...

Skriver på min självbiografi lite grann, skriva är ett fantastiskt sätt att bearbeta även om det kan bli jobbigt. Skriver den just nu för egen del, men man får se vad den tar vägen sen. Ett som är säkert är att jag lärt mig mycket bara genom att skriva! Om mig själv och mitt liv. Det går upp för mig att en människa är mycket starkare än vi tror. Idag är jag tacksam över allt jag gått igenom, hur mycket och fruktansvärt det än har varit har erfarenheterna givit mitt liv något större. Jag ser ett ljus i varje mörk vrå. Jag tror ingenting bara har en nackdel.

Har varit ute i solen mycket idag, härligt! Äntligen vår. På måndag ska jag fira nyår med M, vi får se vad vi hittar på! Roligt ska det bli. Jag och mamma diskuterade kroppar, självkänsla och ideal idag. Det är sjukt hur världen idag är vriden. Det sitter egentligen inte i hur saker och ting verkar på ytan, det är det inre som bedömer. Jag har hellre mina skavanker som jag bär upp rätt, än att dölja något som enligt osynlig lag är korrekt. Vad är perfekt?

Jag är beredd att gå till sängs och sova nu, är supertrött, antagligen är det bland annat pollenallergin. Svider, rinner och gäspar. Men imorgon är en ny dag, och jag får föra över allt jag tänkt göra nu till dess.

Oväsentligt inlägg, men sådant har också ett värde och sin rätt att existera. Ingenting är menad att begravas och förkastas enbart på grund av irrelevans. Djupt, poetiskt och fan vad jag är trött.

:'(

Godnatt!

Finn ett fel.

"... fira nyår med M..."

Mm. Även perfekta människor kan skriva fel ibland.

Favorit i repris:

Du, jag och satan
/ Yasmine_lesbisk@tröttochkonstig.nu

1 kommentar:

  1. visst är det skönt att skriva, jag gör det också. Mest för min egen skull just nu, men det finns en liten önskan att någon dag få publicera det jag skrivit och på så sätt kanske hjälpa andra.

    SvaraRadera