onsdag 4 april 2012

Psykometri

Foto: google.se

Allt består av energier. Rörliga vibrationer. I föremål och på platser har energierna också sin plats, och kan tala om för den som är öppen, var föremålet varit, historia kring föremålet och personer som haft kontakt med föremålet. Jag och många andra, har förmågan att känna av dessa energier. Det kallas psykometri!

Det började 2009 när änglamorbror gått bort och jag kunnat få kontakt med honom. I samma veva var jag hemma hos min mormor&morfar. På en bänk låg en gammal, gammal pipa. När jag fäste min blick på pipan började det röra sig i mina sinnen, och jag kunde urskilja flera ansikten på min näthinna. Någonstans visste jag bara vad det innebar, och bad att få hålla i pipan. Jag började beskriva det jag såg, bokstäver, namn, årtal och bilder med personer. Då jag berättat klart visade mormor bilder på dem jag beskrivit, och det visade sig att en utav dem hade haft pipan hos sig. Det var där det började.

Vi försökte testa mig på olika sätt. Mamma lade kort i ett kuvert så jag inte såg bilderna, och bad mig känna av. Då jag tänker logiskt - går det inte - det gäller att bara använda intuitionen, magkänslan om du så vill. Och då jag helt släppte tankarna på vad bilden borde föreställt, vad jag med logiken bestämde mig för att tro, då gick det. Då hade jag rätt till 90 procent. Bland annat höll jag i en bild som jag beskrev som "gul, med lite rött" vilket jag sedan fick se var en gul postlåda med det röda postmärket. Så jag började tro. I perioder har vi testat mig mycket, ibland gör det mig dränerad på energi då jag håller på för mycket - men det är kul!

Senast gjorde vi det då A och E var här. Jag fick hålla i ett föremål utan att kolla, och bilderna blev rörliga framför mig. Det visade sig stämma det mesta, då jag hävde ur mig alla möjliga olika beskrivningar av bilder och namn. Det som inte stämde då, kom upp senare som en sanning då vi plötsligt fick en glödlampa ovanför oss (metafor, hähä). Kläder på personer, namn, utseenden, beskrivningar av händelser, osv.

Jag är fortfarande osäker, går lätt till logiken, men insikten om att det faktiskt fungerar ökar mitt självförtroende. Det var lite jag ville dela med mig av. 

¤ ; *<3  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar