torsdag 26 april 2012

Grattis Änglamorbror.

Foto: änglamorbrors gravsten
Idag skulle du fyllt 46. Det kommer du aldrig göra. I himlen har du fyllt tre år. Och saknaden är fortfarande stark. Du finns, överallt och med oss hela tiden, men ibland kommer saknaden som ett hugg ändå. Jag vill kunna krama dig, höra din röst i mina fysiska öron och se dina ögon glittra. Jag skäms ibland för att du inte duger som en ängel. Det gör du. Men jag saknar dig för mycket för att den tanken ska kunna hålla hela vägen. Älskade morbror, varför skulle du lämna oss? Varför skulle cancern vinna? Du var stark, hela vägen, men döden tog dig omhand ändå. Du har hjälpt mig mer än du kan ana, både innan och efter änglarna tog dig med sig. Hade inte du varit där du är nu, kanske inte jag överlevt den där natten, den sista februari 2011. Men varför skulle jag leva, som vid den tiden inte ville leva, när du inte fick leva, som inte ville något hellre? Det känns orättvist. Men jag vet att det finns en mening. Den är lite stött i kanterna ibland bara, går inte att se när saknaden blir för stark. Jag älskar dig änglamorbror, Jörgen Ejner. Kommer alltid göra. Du kommer alltid ta upp en stor plats i mitt hjärta. Där dansar älvorna. Ljus&kärlek, Yasmine


<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar