onsdag 25 april 2012

Gulp, bort med tvång, och kläder

Jag tränar verkligen bort en tvångstanke varje dag. Vad jag minns har jag idag...
1. låtit bli ritualen då jag snutit mig.
2. gått ned för trappan utan att göra "innan-jag-går-ned" ritualen, bestående av:
"turkos, turkos, turkos..." (nyckelord, istället för "peppar, peppar") "... nu sväljer jag..." (och så sväljer jag, en fysisk betoning av tvången) "... går ned för trappan, är med och mig själv..." (är med och i nuet av det jag gör, och att jag är mig själv, annars kan jag ju faktiskt glömma att vara mig själv och vara med, ajaj) "... runt om det får jag göra vad jag vill, nu tänker jag inte säga något mer..." (för att avsluta ritualen) "... så!" (ofta snubblar jag på ett ord, då sväljer jag och tänker "sudda bort det jag ska sudda bort, rensa det jag ska rensa" för att rensa och ta bort de ord jag sade som blev fel, sen börjar jag om).

Konsekvens: ångest, tid som går bort och ont i halsen av allt sväljande. Nu har jag börjat krampa i halsen igen, vilket leder till att jag måste vara medveten om varje sväljning. Dessutom gör det ont.

3. fortsätter att bara tvätta händerna i två omgångar varje gång istället för tre, kollar bara övervåningen innan jag går hemifrån, och... och... Ja, och så vidare.

Nu svalde jag igen.
Gulp.

Bilder skulle jag ju ta med, får göra det nästa gång.
Har skrivit hela dagen mer eller mindre. Snart ska jag beställa kläder!
Detta:
Korsetten ska jag beställa!

Tröjan ska jag beställa!
Onlinebutik: www.odiumclothing.net 

Nu - beställa, dricka te, skriva och så etcetc och så vidare!

Imorgon - till E för healing, ska bli superskönt!

Kärlek&ljus <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar