lördag 28 december 2013

År 2013 - resumé med hjälp av en lista med frågor.

Nu är det snart nytt år! Jag tänkte på något sätt därför summera år 2013, och tänkte använda mig av en sån där lista som cirkulerat i bloggvärlden! Here we go:


1. Gjorde du något i år du aldrig gjort förut?

Ja, det gjorde jag. En hel del skulle jag tro. Något exempel då... reste utomlands med någon annan än familjen, för att ta något! Och så gick jag kurser i andlighet och medialitet.


2. Höll du några av dina nyårslöften?

Enda nyårslöftet var att satsa på kärleken, and well, yes I did! 


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Inte i år.


4. Dog någon som stod dig nära?

Ja, dessvärre. Saknaden gör ont <3


5. Vilka länder besökte du?

Österrike, Estland, Finland... och Sverige!


6. Är det något du saknar 2013 som du vill ha 2014?

Jag vill satsa på att börja jobba, 25-50 % åtminstone! Så ja - saknar lön, kan man väl säga. Fast lite lön drog jag in på hjärnkoll, för något jag starkt brinner för! Pluspoäng.


7. Vilket datum från 2013 kommer du alltid att minnas?

VILKA snarare. Kommer alltid minnas 23/2, 25/4, 25/12 och säkert många fler. F kommer förstå varför jag just valde dessa datum ;)


8. Vad var din största framgång 2013?

Föreläsandet så klart! Att jag börjat arbeta för hjärnkoll, och att jag lyckats hjälpa människor med mina ord. Även att jag utvecklade den andliga biten och gick väldigt givande kurser.


9. Största misstag?

Hm... vad kan det vara. Kanske att jag slösade lite väl mycket pengar på onödigheter i början av året.


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Förkyld/sjuk/sönderstressad fyra gånger. Ack och ve, men frisk har jag blivit efter varje gång!


11. Bästa köpet?

Hmmmm....... Biljetten till Österrike!


12. Vad spenderade du mest pengar på?

Resor, fest, fika, upplevelser.


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Åh ja! Har varit otroligt glad i år! Vänner, familj, upplevelser och framförallt min älskade pojkvän.


14. Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2013?

Hm... vilka skulle det vara. Säkert "wake me up" med Avicii, för den spelades så mycket. Och Kathy's song, Push play, dancing barefoot och damn you, för att jag sjöng dem så mycket. + en väldigt speciell sång jag själv skrivit till en väldigt speciell person.


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

GLADARE! Så lycklig som jag varit i år har jag väl aldrig varit.


16. Vad önskar du att du gjort mer?

Hm... vad skulle det varit. Skrivit lite mer på boken kanske, så jag skulle kommit längre i den.


17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Stressat!


18. Hur tillbringade du julen?

Med familjen, släkten och pojkvännen, den bästa julen jag haft. Åt mat, bytte julklappar och skrattade massor.


19. Blev du kär i år?

OM jag blev! <3


20. Favoritprogram på TV?

Hm... paradise hotel. Skämt åsido... vad skulle det vara... Gustavsson tre trappor eller kanske idol. Fast idol är inte så jäkla bra egentligen, men jag följde det i alla fall.


21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Hatar gör jag sällan, men jag svarar nej även om det handlade om att "enbart" ogilla.


22. Bästa boken du läste i år?

Den nionde insikten!


23. Största musikaliska upptäckten?

Tror inte jag började lyssna på något jag inte lyssnat på tidigare faktiskt. Lyssnade lite mer på Garbage och Lana Del Rey än jag gjort tidigare.


24. Något du önskade dig och fick?

Världens bästa pojkvän, en normal mobil som inte är stenålders, kärlek, lycka och ett bättre liv.


25. Något du önskade dig och inte fick?

Njäääeeee... Önskade mig att vinna 100 tusen på lotto, men inte fick man det!


26. Årets bästa film?

Weekend!


27. Vad gjorde du på din födelsedag i år?

Firade med släkt och familj.



28. Finns det något som skulle kunnat gjort ditt år ännu bättre?

Bättre ekonomi och en korsett. Det får bli nästa år.


29. Vad fick dig att må bra?

Vänner, familj, pojkvän, känslan av att lyckas, att hjälpa människor, känna att självkänslan förbättrades, att resa och ha kul, att skratta, att skriva, att sjunga, andlighet och KÄRLEK!


30. Vem saknade du?

Saknade L så klart. Och F när man varit ifrån honom lite väl länge.


31. De bästa nya människorna du träffade?

Min kära pojkvän utan tvekan! Och så träffade jag ett par vänner jag tidigare bara haft annan kontakt med, men aldrig träffat. Och så klart alla fina människor på mediumkursen!



Så där! Det var mitt år i enkla drag. Ser otroligt mycket fram emot 2014, 2013 var ett dunderår men nästa år ska ta nya höjder! Så mycket jag vill göra, som jag drömmer om att göra, och som jag SKA göra. Nu gäller det att fundera ut ett par nyårslöften och se om de kan hållas... Återkommer när och om jag lyckats tänka ut några!

Ljus och kärlek, Ysmys <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar