tisdag 17 september 2013

Liten resumé av den sista tiden

Hejsan!

Tänkte skriva en liten resumé av det som hänt de senaste veckorna, innan jag kikar på idol.

Vi börjar vid förrförra helgen, den 7:e september skrev jag ju sist lite mer. Hade en underbar helg med F med mys, långa samtal, promenader och mycket skratt. En väl behövd helg. På måndagen därpå var det musikgrupp, en ny tjej var med vilket var trevligt. Vi hade väldigt roligt med sång och snack och efteråt tog jag bussen hem. Dagen efter åkte jag in igen till Uppsala, denna gång med mamma för att kunna äta lunch tillsammans efter sången. Fick en uppgift (hemlighetsstämplad än så länge) på musiken som gjorde mig paff och väldigt glad, själva sången gick också bra. Trevlig lunch med mamma efteråt, vi åt även frozen yoghurt som det talas så mycket om, den var helt okej men kanske inte lika speciell som det sägs.

Förra onsdagen hade en vän till mig anordnat en pysselkväll, hade inte träffat henne på väldigt länge så ville verkligen åka. Egentligen skulle fler människor kommit, men alla hoppade av/dök inte upp, vilket var rätt surt. Men fick i alla fall umgås med min vän F, göra lite smycken och prata bort massor av tid. Åkte hem rätt sent på kvällen. Tack för dagen vännen!

Torsdagen vart seg, var allmänt nere och kände på kvällen mest för att låsa fast mig i sängen och gråta. Såna dagar kan nog också behövas. Längtade så våldsamt efter F, och som tur var blev det dags att åka dit dagen därpå! Till hans familj i Uppsala. Anlände på eftermiddagen, och då pirrade det något galet mycket i magen, tycker om såna fjärilar. Mötte upp F på stationen efter att ha suttit med ett leende halva vägen, och så gick vi tillsammans till hans mammas hus. Väldigt mysig promenad, med många sevärdheter på vägen. När vi kommit dit kikade vi runt, tog ett par mackor sedan spenderade vi stor del av kvällen med att prata med hans familj och uppleva lite släkttraditioner ;) Fick en snabbresumé av F's släkt under bara ett par dygn, vilket var väldigt, väldigt roligt!

I lördags var det visst kulturnatten, upptäckte vi på lördagsmorgonen. Så vi gjorde oss i ordning, skrev ut schemat över alla aktiviteter och åkte till Gamlis (gamla Uppsala) för att kika på Uppsalas version av pyramiderna, ta lite kort och slå oss ned på ett café för att läsa igenom papperna och planera vad vi skulle göra. Såg några kul saker, men det mesta hade redan varit tyvärr. Vi tog sedan en lång promenad till F's mormor för att fika och prata lite, innan vi tog oss ned på stan (väldigt härlig mormor!). Väl på stan var vi på en guidad tur i universitetet (fakultetsvåningen), var intressant och med en skoj guide. Vi började bli rätt hungriga, så vi drog ned till stan efteråt, och hamnade tillslut på tacobar och åt mat. Sedan mötte vi upp F's vänner på ett ställe nära stationen, där det var dans. Argentinsk "någonting" och salsa/tango/waah, minns inte. Det var lärorikt, men svårt! Vi hoppade dessutom in rätt sent. Klockan började närma sig midnatt, så vi bestämde oss för att leta upp en bar. Dock var alla pubar fulla, och när vi väl hittat en som det fanns platser i, började vi bli trötta. Blev cykelväg tillbaka till F's place för att äta och sova ett par timmar senare.

Vi tog det mest lugnt på söndagen, myste i sängen och vilade. Tog även rätt tossiga bilder på oss. När klockan närmade sig halv fem, åt vi tacos så jag fick i mig något innan hemresan. Kvart i sex blev jag skjutsad till bussen efter en superduperfin helg, och åkte hem för att ta det lugnt och prata med mamma.

Igår och idag har jag varit i Uppsala för att sjunga. Igår musikgrupp och idag sånglektion. Väldigt roligt och inspirerande! Har en del jag vill hinna den kommande veckan, men har egentligen bara imorgon på mig, så jag får fortsätta nästa vecka. Lite föreläsningsarbete och bokskrivandet med mera. Från torsdag till fredag får jag besök av finaste F, och i helgen har jag mediumkurs! Sjukt spännande. Får berätta massor när jag kommer hem.

Ha en zippertrevlig vecka allihop! Ciao <3

Ysmis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar