söndag 12 augusti 2012

Tre dagar på landet, efter att ondskans lapp rivits sönder

Först: tack alla underbart fina, för era peppande kommentarer! De omges av KÄRLEK, ska ni veta <3

Tre dagar på landet har passerat. I fredags var det musik först på morgonen, sjöng igenom några låtar och sjöng i slutet för K. Fick många fina peppande ord om sången, och det kändes väldigt bra att vara tillbaka. Sedan kom samtalet med K, och vi gick igenom lådan. Vi kom till en skrynklig lapp där det står ord kors och tvärs i form av "lappskickande" man sysslade med på den tiden. En lapp som skickades fram och tillbaka under året då allt gick mot sin spets. Lappen råkade vara det värsta som fanns i lådan. Jag läste, rös, begrundade, förstod. Det blev så tydligt, hur otydlig texten än var. Och jag insåg att jag inte hallucinerat och omedvetet ljugit ihop hela historien. Det var på riktigt, och du var sjuk. Väldigt sjuk. Jag rös och läste klart, lade lappen framför mig. Kollade ned i någon form av "insiktens chock" och såg K i ögonen. Hon hämtade papperskorgen, och jag rev lappen. Nu finns den inte mer i ett helt format.

Efter samtalet kändes det först som en lättnad, som varje gång. Sedan kom tankarna. Men det var skönt att vara på landet. På fredagen healade jag farmor och lade tarotkort, vi pratade och åt. På lördagen var vi på loppis, och jag fick några fynd!
- Ett par ros-örhängen, hantverk. 10 :-
- 8 stenar, ex. akvamarin, röd jaspis och bärnsten. 45 :-
- En ängel-väggprydnad till mamma. 40 :-
- En skiva, Enigma. 20 :-
- Ett linne, lila. 15 :-
- Krusbär. 10 :-
Vi handlade i Öregrund, gick runt där lite och kikade på paraden av gammeldagsklädda människor som vandrade genom stan, samt kikade på gamla bilar. Det var så kallade "badortsdagar", med såna teman. Vi inhandlade mat till kvällen, som vi sedan åt vid 6 (eller något). Skaldjur blev det! Det var gott, men inte mycket kött därinne inte. "Mer aktivitet än middag" som lillebrur uttryckte det. Det är alltid mysigt med familje-släkt-kväll med kräftkalas, det är ju stämningen som är viktigast. Efteråt var jag skittrött rent utsagt, så det blev sova vid 11. Under natten blev det lite vakentid för mig och bror, då en viss person (!!) snarkade väldigt högt. Taket lyfte, nu får de bygga om, typ. I alla fall, vi vaknade 11, åt och packade ihop. Blev en tur till ett annat loppis innan vi åkte hem, där köpte jag en skiva, Enya.

Nu ska jag skriva SHEDO, så jag hinner dessvärre inte berätta så mycket mer. Hemma blev det middag med N och mamma, och lite roliga klipp! Tack allihop för en mysig helg, trots min evinnerliga trötthet, ack ack.

Imorgon är det MUSIKGRUPP! Yaay. Skriver mer hemma. Kärlek!

Yasmine

Ps. blir lite bilder imorgon också! Ds. Den samme. Jag. Yasmine. Etcetera.

1 kommentar:

  1. Hej på dig :)
    Vilken härlig helg du har haft med nära och kära :)
    Du är verkligen!! en rosenknopp som håller på att slå ut i full blom :)))
    Det går åt rätt håll Yasmine :)
    Varma kramar till dig :) <3
    Nisse.

    SvaraRadera