torsdag 2 augusti 2012

En härlig utekväll, saker går framåt

Hey hey happy pride!

Kom hem från M3 för några timmar sedan, resan gick bra och jag kom fram (jaså??).

Gårdagen gick bra, vi hade väldigt roligt trots små orosmoln som kikar in. Kom hem till M3 klockan sex ungefär, vi möttes i Rönninge och tog bussen hem till henne. Direkt lagade vi mat, något nytt jag inte provat förut, även om min idé var snarlik. Tacobröd i tre lager med tacosojafärs i mellan, ost och tomat. In i ugnen, klart! Supergott. Vi pratade massor, kikade på L-word och drack kaffe. När klockan var nio gjorde vi oss i ordning till kvällen. Vi tog tåget in till slussen, M3 pratade med T i telefon och vi klurade ut att vi satt i samma buss. Vi hittade varandra, T hade med sig en kompis från Chile så det blev att prata lite englischka. Man märker att man är ovan, men kommer in i det ganska fort. Pretty fast, you know', whazzaaaah. Ja, och så vidare. Vi diskuterade hrm, könsdelarnas namn och talade ganska högt och försökte översätta och lära T's kompis Svenska. Det blev rätt roligt, och det hade nog en gammal tant åt oss också, fnitterfnitter. Vi tog oss till gamla stan, eller vad det nu var, dåligt lokalsinne etcetera. Vi försökte hitta KG, men hamnade först på någon gayklubb för bög's. Tillslut hamnade vi rätt, men T's vän D var bara 18 och klubben var från 20, så T och D fick söka upp en annan klubb. Jag, M3 och T's kille M fick äran att besöka stället i alla fall, så vi betalade och gick in.

Det blev dans och liv hela natten, tills vi kom hem vid fyra. Jag inser vid såna tillfällen hur mycket av min tonårstid som gått till spillo. Men jag inser också hur mycket jag tar igen det nu. Jag tar igen det big time. Jag var helt och hållet nykter, men det går faktiskt att dansa och ha kul ändå. Drack vatten för syns skull, och lät min kropp följa musiken. Katja och Gunn var DJ's, Swedish Dyke Vibes som de kallas. Väldigt bra musik att släppa loss till, två sångerskor hoppade upp på scen och lokalen var full av häääääääääärlig lesbisk anda (skämt åsido, men jo) tjejor överallt. M3's vänner var supermysiga, jättefina människor. De kommer vara där på lördag också, samtidigt som mig. På efterfesten. Ska bli kul att träffa N också! Och paraden på dagen. Det är någon form av liv som väcks i mig, när jag känner mig "normal" for once, vad som nu definerar normal. Min ungdom har väl inte varit enligt normens begrepp "normal" men jag har samtidigt skaffat mig en hel del verktyg som nu ger livet en substans och ett innehåll. Så mycket har hänt på bara ett halvår, och jag har fått ett annat liv, fullt och helt. Visst blev det jobbigt stundtals, kanske för att jag tänker på det, kanske för att jag är så fokuserad på att något måste vara fel. Men jag försöker släppa, se det enkla - det får bli som det blir, och i helhet gick det över förväntan. Det går bättre för varje gång.

Och vi hade superkul!

Idag vaknade vi ett, åt frukost och såg på L-word. Sedan drog jag mig hemåt.

Fick ett sms från en journalist som ska intervjua mig till en stor tidning på tisdag, jäklar vad saker går framåt. Säger inte så mycket mer nu, men jag kan ju bara säga att jag vetat om det ett tag, och nämnt det lite kryptiskt i bloggen *ler* Ska bli intressant, och jag har mycket att berätta.

Imorgon blir det träning och laddning inför helgen! Nu ska jag kika lite på TV och gå och lägga mig.

Kram och kärlek, Yasmine

Ps. visualiseringsövningen "kasta iväg onödiga tankar" fungerar utmärkt, bort med alla tråk-tankar!

1 kommentar:

  1. Vad glad jag blir för din skull att du hade så kul med dina vänner :))) och det som gör mig xtra glad är att läsa att det hänt så mycket positivt för dig d senaste halvåret :) Det går åt rätt håll :) Ha det så kul på lördag :) Och lycka till med intervjun på tisdag :)
    Kram :)
    Nisse

    SvaraRadera