söndag 26 augusti 2012

De' ä' på helgen man lever, det ni

Hallå där! Nu är jag back on track. Har haft en jättebra helg.

I fredags begav jag mig till teamet med pappa, pratade med K en timme. Vi diskuterade mitt [superhemliga] projekt och skrattade en del, får se vad det blir av det. K tyckte i alla fall det var en bra idé. Vi pratade även om veckan som varit, om föreläsningsdrömmen som håller på att bli sann, och hann även in på vårt kommande arbete. K har varit på utbildning och nu ska vi ta itu med min posttraumatiska stress på riktigt. Vi kommer följa ett schema, men samtidigt testa oss fram. Det kommer bli svårt, fruktansvärt svårt och jobbigt, men det kommer leda till det bättre. Vi kommer verkligen låta mig gå in i känslan, in i dåtiden. Inte bara vara där nu, utan vara där då. Jag ryser av obehag då jag inser hur jävligt det kommer bli, men jag vill verkligen. Jag vill, och jag ska. Jag ska inte låta det, du, få styra mig längre, det är slut med det. Vi börjar om ett par veckor.

Efter att vi lämnat teamet åkte vi och handlade mat, bröd, choklad och frukt på Willys i Bro, och hämtade sedan upp M3 på stationen. Blev mycket prat i bilen, men jag satt i fram så det blev även lite av nackvredssyndromet. Höhö. Jag och M3 lagade mat när vi kom hem och pratade länge, vi kom in på rätt jobbiga saker. Så när vi varit på promenad och skulle äta hos pappa föll jag ihop som jag brukar göra när det blir för svårt. Jag kopplar bort, försvinner. Men det gick ovanligt fort då jag väl bestämt mig, att komma tillbaka. Och inte en endaste helvetesmedicin behövdes. Bara lite vatten och bra stöd från pappa och M3. Vi gick sedan upp till pappa och åt tacos, och såg på L-word när vi kom hit igen. Vi somnade nästan, så det blev sova direkt efter att vi gjort oss klara vid 11.

Dagen efter vaknade vi klockan 9, M3 kom in till mig och pratade väckheten bort. Vi åt sedan stor frukost, satt ute på altan och pratade i solen, kikade på L-word och så blev det dags för healing! Väldigt bra session måste jag säga, jag blev så lugn och kunde andas rent. Rummet kändes lätt och svävande. Vi höll på i tre timmar, sen åt vi lite till. Efter att vi läst lite noveller och dikter vi skrivit, kilade vi till pappa och åt thaimat. Gott som bara den. Och vad vi skrattade, man blev ju lite schlu't i maggen, kan ni tänka er, jajemän. Ett tag trodde jag att deras bild av mig skulle ändras och vi lurade nästan i M3 att vi bodde i Idiotbyn's psykhem (vi bor i Idealbyn), men de är väl vana. Kul var det i alla fall. Klockan åtta åkte M3 hem, och vi andra åt chips. Jag somnade med kläderna på.

Idag har jag tagit det lugnt, pratat med farmor lite (hej farmor!) och gjort mig i ordning. Sitter numera hemma och ska skriva lite grann, vilket brukar bli mer än lite grann, men i alla fall. Mamma kommer hem om ett par-tre timmar.

Skriver mer senare!

Kärlek, Yasmine

1 kommentar:

  1. Hej där :)
    Vilken härlig helg du haft! och den har ju gått i glädjens tecken till allra största delen!! :) Glad för din skull :)
    Ha en skön söndag och må så gott :)
    Varma kramar till dig :)
    Nisse

    SvaraRadera