fredag 17 augusti 2012

När jag ser solen närma sig, trots att sommaren snart är över

Tjolahojsan!

Dagens outfit:

Makeup: svart sotig kladdikladd-het look med drag av bläckpenna + extremt exklusivt läppstift
Smycke: svarta kedjor med beautiful-death-korsett direkt från gravstenen
Klänning: dark-Lindex nattlinne med svart oerhört dyr spets
Skor: .....








<--- Här vare livat' här vare glatt




En dag var man liten. Sen blev man stor.

I alla fall, helmysig dag! Tränade på morgonen, stånk-fia var där (internt skämt, flås flås), duschade och gjorde mig klar där. Sen begav vi oss till teamet för sånglektion. Det var SUPERROLIGT! och nästa vecka är det två dagar på raken, musik. Efteråt tog jag och min mamma oss till stan, plockade upp en trevlig tjej på vägen som skulle till samma ställe. Sen skaffade jag busskort, och ringde A för att berätta att jag var sen. Halv tolv träffades vi utanför Åhléns, och gick och åt lunch på Storken. Vi pratade jättelänge om allt möjligt, sen tog vi bussen till henne med lite fika med oss. Ytterligare flera timmars prat på hennes balkong, innan vi tog bussen intill stan, och jag åkte hem. En oerhört fin dag, jag är påfylld med massor av energi och glädje, är så glad att jag träffat henne. Tack A för dagen, det måste vi göra om! <3 

På bussen kom ett till sådant här tillfälle då jag bara sitter rätt upp och ned, möter solljuset och lapar i mig all lycka. Jag kände mig så fulländad och satt längtansfullt och såg  fram emot mitt liv, vad som väntar. Alla motgångar som gör medgångarna ljusare, alla medgångar som lättar motgångarna. Solen är på väg bort, hösten närmar sig, men solen i mig har bebott sig där och väntar lika förväntansfullt på min fortsatta tid på jorden. För denna gång.

Nu sitter jag och ser att jag ändrat typsnitt två gånger (ÄR DET INTE FANTASTISKT? Alla förändringar som ger livet en sån berusande känsla när man möter något nytt. Typ), och ska strax sova faktiskt. Behöver sömn. Imorgon står SKRIVA på schemat.

Lite te och musik, så är denna dag slut. Godnatt min älskade värld <3

/ Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar