torsdag 30 augusti 2012

En naturlig reaktion på en ändrad vana + underbar dag!

Halloj!

Mycket rolig dag måste jag säga! Sov till 9, duschade, torkade, smörjde in, använde ansiktskräm, borstade tänderna efter maaaaaaaaaaaaaten, bla bla bla. Nej förlåt, kort och gott - gjorde mig klar och åkte in till Bålsta! I tre timmar hälsade jag och mamma på G, fikade, åt och pratade. Det var jättetrevligt och man fick massvis med energi. Efter det åkte vi hem en snabbis för att sedan hämta upp A vid Övergran. A och jag har haft en superfin dag med massor av bubbelvatten, prat och skratt. Så härligt, vi tänker så lika om allting. Tack för dagen vännen! <3 Nyss lämnade vi av henne och nu sitter jag och skriver lite kort för att sedan sovelisova.

Missade en ritual innan vi åkte, en tvångis alltså, och det känns lite helfel. Är allmänt rädd och speedad, antagligen också för att dagen varit så fin (nu måste väl något negativt hända?). Men jag ska försöka intala mig att känslor förändras, ångest går över, det är en naturlig reaktion på en ändrad vana. För ja, det har blivit en vana. Jag försöker analysera vad som är tvångstankar och vad som är vanor, och med ryggraden går det snabbt - jag vet automatiskt vad jag har svårare och mindre svårt för att låta bli i tvångväg. Ett ändrat beteende känns ovant, men jag lever än, och så ska det förbi.

Det går! ville jag bara be om att få tala om, och imorgon kommer jag antagligen skriva att jag mår bra igen. Och kunna njuta ännu mer av en bra dag.

Borde sova strax, lägger denna under etiketten "på språng!"......... eller va? Nä, det är ett för långt inlägg, jag hann ju för fasiken skriva allt. På språng gäller när jag inte hinner skriva mycket alls. Nu tänker jag högt här, undrar vad det är för sjukdom???? internt skämt, osv. Nu loggar jag ut, tjohoooo <3

Kärlek, Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar