tisdag 21 augusti 2012

Dag på Ananke!

Vaknade halv 7 imorse, åkte iväg och lämnade lillebror i skolan klockan 8. 9 började sånglektionen, och jag måste säga att vi hann med mycket idag. Tränade in oss på tre låtar och tog sången upp ett snäpp, provade att sjunga till riktigt piano. Det var jätteroligt, men jag måste få kontroll på min röst även när jag tar i ordentligt från magen. Men det går framåt! Efteråt åkte jag och mamma till Jakobsberg och åt sushi, för att sedan gå till stationen. Jag hoppade på tåget till centralen och mötte upp E där. Vi tog oss tillsammans till Ananke-huset (förening som sprider kunskap och hopp om OCD, läs mer på deras hemsida här), och träffade en kvinna där. Vi träffade henne i vintras och spelade in lite av E's dokumentär som även jag var med i. Ett skolprojekt som vi hoppas bli mer. Vi visade filmen och pratade lite, och det kom fram att vi kanske ska få börja föreläsa (!!) för Ananke. De skulle höra av sig inom en månad. Känns så OERHÖRT bra, det är ju detta jag vill! Och det leder till att fler dörrar öppnas.

Jag och E hade det förövrigt skitkul, många skratt blev det. Så är det alltid med oss, för er info. Åkte hela vägen till Bålsta, vilket jag brukar ha svårt för, för att mamma lättare skulle kunna hämta upp mig. Tanken slog mig; "kan inte, jag har PTSD", sen mindes jag vad jag alltid pratar om. Inga ursäkter, jag tänkte att jag gjorde detta för mamma. När det gick hur bra som helst, förstod jag att jag även gjorde det för mig. Tankar som gör mig fri, när de alltid annars fängslat mig.

Nu ska jag skriva ett annat viktigt inlägg, see ya' soon!

/ Yasmine

Ps. för övrigt har min höft hakat upp sig så jag kan knappt gå. Får stretcha lite snart. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar