tisdag 14 augusti 2012

Man behöver inte analysera alla känslor

Lyssnar på Lana Del Ray och tänkte skriva ett litet inlägg innan top model börjar. Tymme ypp.

Gårdagen var väldigt bra, tränade på morgonen med mååren (mamma) och åkte hem en sväng för att dyscha. (Ni vet, Yasmine börjar på Y, and then everything's gotta' start with Y. I'm the center of the world... or not. Nån måtta på det ökade självförtroendet for det vara). Vid ett åkte vi till musikgruppen, där jag fick träffa A och de andra, supertrevligt. Vi sjöng Grease och Silent all These Years och lite allt möjligt. Det var härligt att få sjunga lite. Var allmänt på gott humör efteråt, så åkte vi hem till lillebror. Det blev mat och efteråt... ja, vad fasen gjorde vi efteråt? Eft, eft, efteråt... Nej, jag minns faktiskt inte. Totalt hjärnsläpp. Det här händer bara en gång om året. Och så hände det just idag! Helt otroligt egentligen... hjärnsläpp, det händer inte vanliga Svenssons eller vad säger ni??? Förlåt, dålig humor. Vi kikade på en film på kvällen i alla fall, jag somnade, och mamma... ja hon somnade med. Så jag åt och halvsov i någon timme, sen gick jag och lade mig.

Idag fixade jag mina naglar för sista gången hos A på Care of beauty i Bålsta, tråkigt, men vi kommer kunna fixa naglarna i Skokloster istället. Efteråt åkte vi till mormor där vi fick träffa M, mammas kusin med man och barn, från Australien. + morfars syster, med man. Det var oerhört roligt (och givande, speak english u kno') att få träffa dem, spenderade flera timmar med att äta och prata. Väldigt trevliga människor. Vi kom hem vid halv 5, då jag ordnat med intervjun från förra tisdagen, och ätit. Imorgon ska jag träffa M1 efter hennes jobb, ska bli väldigt roligt - det var bra länge sen!

Har mår rätt okej faktiskt. Ibland dyker tusentals tvångstankar upp och jag fasar för att det är röster och börjar analysera. Sen svarar jag mig själv med att SLUTA TÄNK! Man behöver inte analysera, begrunda i vad alla känslor och företeelser handlar om. Det var jobbigt, jag kastade visuellt iväg tankerösterna, de försvann. Mer behövs inte att veta. Nu är det helt lugnt.

Nu börjar topmodell!!! Vi får säga adjö för denna gång.

Kärlek, Yasmine


1 kommentar:

  1. Hej på dig :)
    Det där med hjärnsläpp händer visst!! vanliga Svenssons som du kallar oss för det händer mig varje dag!! *S* Så hallå där!! Du är inte ensam om det utan välkommen i klubben ;) *S*
    Ha en underbar dag och var rädd om dig!!
    Varma kramar.
    Nisse

    SvaraRadera