torsdag 2 maj 2013

Hääärlig valborg!

Hej hallå bloggeeeeeeeeeeeeeen!

Nu har jag firat valborg hos älsklingspojkvännen, vilket jag tänkte berätta lite om nu. Kom dit i måndags efter musiken (som för övrigt var superrolig, sjöng stämmor vilket jag tyckte var väldigt svårt till en början, för öva in mig på det där!) vid fyra ungefär. En glädjande återträff kan man säga, sist vi sågs deklarerade vi ju att vi var ett par. Vi han vara hos honom i ett par timmar, kanske mindre, innan vi drog till stan för att möta upp K och M, två av F's vänner. Supertrevliga människor, vi åt pizza och snackade, sen drog vi till O'connors (tror jag det hette?) för att ta något att dricka. Vi åkte hem vid nio för att få sova ut, för på tisdagen var det upp tidigt. Hade i alla fall en jättetrevlig kväll, trots att jag var lite borta i huvudet ett tag. Kan bli så ibland, försöker och har lärt mig hantera det till en stor del.

Valborg i bilder


På valborgsdagen var det upp klockan åtta efter lite mys och vakna-till i sängen, innan man var redig att stiga upp. Vi tog oss till Fyrisån och mötte upp M och K, åt jordgubbar, drack lite och pratade i väntan på att det skulle börja. Såg Ola Lustig (DÄR KOM JAG PÅ HANS JÄKLA FÖRNAMN!!) från Rix morgonzoo, wohoo kändisar och jag alltså. Vi kilade runt halva ån för att hitta bra platser och kikade lite på forsränningen tills vi frös och behövde äta. Blev lite mat och dricka i Ekonomikumparken efteråt, mys! När vi svängt hem till F för att vila upp oss ett tag, tog vi oss till universitetsbyggnaden för att kolla på någon kör,  OD kallades dem, O... - drängarna-någonting. Trevligt, garvade och halvsov om vartannat. Kvällen spenderades först med K och M, hos M för att äta middag och dricka lite till. Vi spelade kort (hehe, internt), snackade och lyssnade på musik i några timmar. Sen köpte vi med oss muffins/munkar och satte oss på M's kontor, innan vi gick till Gunillaklockorna för att höra talet. Fast F och jag stod väl mest och pussades. Kvällen avslutades hos F med hans vän A, jäklar vad kul vi hade. Höll på att garva ihjäl mig ett tag. Vi somnade vid två någon gång, klart lyckad dag!

Igår hann vi sova ut lite och mysa, innan jag var tvungen att kila hemåt. Hade tid hos V för att fixa naglarna halv fyra ungefär, vilket var väldigt roligt då man fick träffa J som jag inte sett på länge. Fick naglarna fixade medan jag pratade med dem om allt möjligt. J såg på mig hur lycklig jag är, känns så bra att det syns i mina ögon. Resten av kvällen spenderades vid datorn och sovandes i sängen, var sjukt trött.

Idag har jag vilat ut, promenerat, ätit tacos, planerat lite inför helgen och så. Ska till pojkvännen efter sången imorgon, och gå på hjärnkoll-fortbildning lördag och söndag. Ska bli oerhört roligt alltihop!

Ser fram emot att prata med K på måndag och få berätta allt som händer och sker, var två veckor sen sist. Nästa vecka ska jag eventuellt fokusera lite på boken, hoppas jag får tid!

Nu ska jag ordna lite med viktigheter, och sen blir det nog sova om ett tag.

Mår fortfarande oerhört bra, och det som blir negativt ibland kan jag hantera. Lär mig hantera tvången mer och mer, bland annat, och jag märker att det blir lättare mellan varven. Jag är stark utan dem.
Jag är lycklig.

Ljus och kärlek, Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar