söndag 28 april 2013

Sväng till Stockholm

Nu har mycket annat trevligt tagit upp tiden, så jag har fortfarande inte hunnit få fart på bloggen. Men det kommer, kära vänner. Skriver ett litet inlägg innan veckan början, då det kommer bli fullt schema!

I fredags var jag inne i Uppsala en sväng på morgonen för att sjunga. Vi körde "Ride" och "Damn you" med Lana Del Rey. Efteråt åkte jag och mamma en snabbis till stammisplacet IKEA för att äta, och så kikade jag i lite klädbutiker medan mamma handlade. Köpte en vit spetsklänning som jag tänkte ha på valborg! När jag kom hem blev det lite mat och packande, för vid fem åkte jag in till Stockholm och M3. Vi åt lite pannkakor när jag kom dit, och för en gångs skull åt jag utan att må illa. M3 kom med den smarta teorin att min vegeterianism (?) gjort att jag fått någon brist, typ B12, att det kan vara därför jag mår illa. Vi har köpt hem massa vitaminer, så ska jag ringa vårdcentralen någon dag. Men i alla fall så åkte jag och M3 till nedre delen av Fryshuset (fick jag veta senare) för att se på hennes kombos band "Fall of emotions" när de spelade på Emergenza. De var klart bäst av alla band! Vi hade väldigt kul, träffade hennes vän P där och kikade på några band och snackade. Vid tolv drog vi hem, och jag somnade två.

Blev riktig sovmorgon igår, skönt. När jag ätit och duschat, gick jag och M3 ned till tåget (tänkte att det vore skönt med en vårpromenad) och jag åkte in till stan för att träffa F (min vän F alltså, hon får bli F och andra F får heta pojkvän numera). Var kul att få se henne efter så lång tid! Vi handlade lite åt henne, och slog oss ned på ett café ett tag. Vid 4 drog jag hem, har haft två superbra dagar! Igår kväll när jag kommit hem, tog jag och mamma en kvällspromenad, vilket var skönt. Idag har jag tagit det lugnt, gjort lite måsten, tränat och promenerat. Åt nyss tacos med familjen, även pappa.

Imorgon ska jag in till Uppsala för musikgrupp först, sen ska jag stanna hos pojkvännen i två dagar! Myyyyys! Det kommer bli skitkul med lite valborgsfirande hos min kära. Får köra en resumé när jag kommer hem på onsdag!

Mår superbra, är uppe i det blå fortfarande. Har dessutom kunnat äta rätt bra idag.

Nu ska jag ordna lite packning, ciao! <3

Ha en suuuuuperbra valborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar