torsdag 11 april 2013

Hur konstigt det än kan verka, kan det allra tyngsta väcka tacksamhet

Nu ska jag för en gång skull berätta om allt mörker... *domdomdom* Nääe, vi hoppar det! Mår bättre och bättre för varje dag, känner jag. Det som inte är bra, går att hantera och jobba med. Sitter ibland när jag åker buss och kikar ut genom fönstret, solen skiner upp och jag tänker hur bra allt egentligen blev. Fast jag en gång aldrig trodde att det ens kunde snudda vid detta. Trots att du lade mitt liv i lågor och såg på när det successivt blev till aska, skulle jag vilja tacka dig. Du lärde mig någonstans ändå vilka vägar jag inte ska gå. En dag ska jag likgiltigt kunna gå förbi dig, som om du vore en främling. Det gäller att släppa bitterheten och finna den tacksamma vinkeln, för utan alla års kämpande hade jag inte varit så stark som jag är idag. Tåls att tänka på.

Nu har två dagar till gått. Tisdagen spenderades på ett ställe i Bålsta (här var vi kryptiska, ja!), sen blev det övning på föreläsningen, promenad och... där dog mitt minne. Gjorde nog mest nytta.

Onsdagen spenderades i Uppsala! Först träffades några i hjärnkoll för att filma, vad får ni kanske se här sen. Letade mig till Valegården/verkstan, där det skulle hålla hus och satt och pratade med några andra där tills alla hjärnkoll-are hade kommit. I lite mer än två timmar var vi där, pratade och hade faktiskt kul ovanpå nyttan. Efteråt tog jag mig till en buss när jag sagt hejdå till gänget, och åkte till F. Lika underbart och mysigt som vanligt, stannade där till halv sju. Vart att springa till bussen sen, som betett sig lite udda på sistone med tider. Tack finaste F för dagen! <3 Kom hem vid åtta, pratade med mamma, åt lite och pratade med A i säkert mer än en timme. Lika härligt som vanligt, en underbar vän. När vi väl pratat klart var jag lagom död och trött, haltade in i badrummet för att borsta tänderna, mer eller mindre. Tjugo minuter senare sov jag, jäkligt gott.

Det är bara en vecka kvar till min första föreläsning, iiiih! Nervös men spänd. Har nu tränat, städat och duschat, och när mor min kommer hem tänkte jag öva för henne för den 20 gången. Hon lär vara ganska trött på min historia vid det här laget, blink.

Får tre nya plagg från bon prix idag, tjohoo! Får köra mode-blogg-style och lägga upp dem sen kanske, hähä.

Nu ska jag fila på en grej för SafeSouls!

Ljus,
Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar