söndag 14 april 2013

Fabulös helg!

Nu var jag tillbaka efter en lördag och halv söndag i Stockholm!

Har haft en väldigt fin helg med roliga människor. Fredagen spenderades först på sång, fast nu blev det bara lite sång (egen låt) och mer piano. Börjar lära mig mer och mer, vilket är sjukt kul! Sedan drog jag mig till A för lunch och prat, och efter en sväng på stan kilade vi hem till henne igen och pratade på i väntan på T. Det vart typisk girl-evening med A's qournfärssås-specialé och lite drinkar. Vi hade väldigt roligt, snackade och skrattade halva kvällen. Försöker att inte känna mig allt för lugn med alkohol i kroppen, nu när jag kan börja dricka igen. Inte för att jag någonsin försök använda det i annat än ett socialt syfte, men det är väl en idé att vara försiktig med tanke på. Vid kvart i åtta körde jag en hel föreläsning som fick bra betyg, känns så oerhört skönt att ha fått den bra efter torsdagens flopp. (Lite kortfattat kan jag berätta att jag var för stressad för att det skulle gå bra, lite smått "faaaaan vad jag är misslyckad"-tänkande, sen bestämde jag mig för att livet är vad du gör det till, och bet ihop. Och se - det är vid sånt tänkande det går bättre nästa gång!) Nio gick min buss och vid kvart över tio var jag hemma. Lite messande, sedan blev det sooova.

Igår begav jag mig till M3 på dagen, lång resa men det går alltid att sysselsätta sig med fina sms och musik. Mötte upp M3 och J vid hennes busshållsplats, och gick med dem hem till M3's place. Vi förberedde allt lite, åt och så, innan de andra dök upp. Ja, alltså, M3 skulle då ha ett b-day-jippo, och det blev väldigt lyckat! Vi skulle få igång M7's singstar, men det floppade halvt, och det slutade med att vi satt och snackade och drack cider genom kvällen. Det blev garvkalas då vi tog knas-bilder, ligger uppe på facebook för er som har mig där. Vid halv två hade alla utom vi tre som skulle sova där, gått, och då bestämde vi oss för att kila till kojs. Hann messelimessa lite  (blir ett väldans messande nu för tiden, hihi) innan jag somnade.

Idag har vi hunnit äta frukost, lunch och snacka massor innan jag skulle bege mig hem. Var trött och pigg på samma gång, på hemresan. Glad i alla fall. Väl hemma har jag hunnit öva på föreläsningen, se på underemployed, äta och snacka med min mor.

Imorgon är det full dag. Träning på morgonen, sedan hårklippning, sedan läkarbesök för att undersöka mitt eviga illamående, sedan lunch i Uppsala med mamma, sedan musikgrupp och till sist besök hos finaste F. Kommer vara glad men trött när jag kommer hem! Mest glad förstås.

Detta har blivit en hurthurt-blogg, och jag känner faktiskt att jag trivs med det. Får väl tillägga att jag har ont i ryggen av att sitta som en hösäck, för att "negativisera" det hela, hehe.

Nu ska jag ordna lite, och sen sova!

Puss och godnatt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar