måndag 22 april 2013

Nu har jag blivit stor

Halloj!

Nu är jag stor! Borde banta. Nej, obs obs obs, ett skämt, ett vanligt hederligt skämt, ease down, jag är 21 år och alltså ett år äldre än i förrgår (?).

Det blev träning på morgonen igår för att fira min b-day, för att träna är ju så jääääkla kul (noot), datorn sade grattis! Sen kilade vi hem för att städa och duscha. Vid 3 kom släkten, alla bryllingar och mostrar kunde dessvärre inte komma, så det blev gammelsläkten, familjen och jag - 21 åringen. Nu är jag myndig även enligt gamla lagar, deklarerade farfar. Och får köpa extra mycket sprit.

Kackelhuset nummer ett som vanligt, men det är roligt och det blir många skratt. Vi diskuterade gamla minnen, tågbiljetter, föreläsningen och så fikade vi. Efteråt öppnade jag mina paket, vilket resulterade i ett par träningsbyxor, ett par leggins, en spetströja, nya underkläder, en vego-kokbok, rosor, pengar och gratis smink. Tack allihop! Det var kul när de kom, ännu roligare när de gick, som man brukar säga. Skämts åsido. Hann spela lite piano för dem också.

Mycket smsande under dagen, avslutade det hela med en serie på MTV och en drömrulltårts-bit.

Idag har jag varit inne en sväng till Uppsala, pratat med K, ett bra samtal med mycket positivt. Tycker så mycket om att prata med K så man knappt tänker på att hon är en psykolog. Efteråt var det musikgrupp, vilket var superkul! Roligt att vi hade en till sångfågel med också. Mycket skratt och prat, en hel del fika och lite musik också (faktiskt). Efter gruppen, svängde vi hem och nu är vi hemma. Vi, är jag och mamma. Har haft en bra kväll också, åt nyss och ska strax se en film om jag orkar.

Imorgon blir en lugn dag, ska ordna lite viktigt och kanske skriva på boken. På onsdag ska jag träffa finaste F, längtar dit!

Grattis till mig som blivit stor, och grattis till min kusin som kom 15 timmar senare till världen.

Kramelikram!

Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar