onsdag 3 april 2013

Äntligen vår! / så "enkelt" kan man bryta tvång

Nu har dagarna drivit förbi igen, uuuuutan något skrivit, jag er hoplös.

Har hunnit med en massa nytta de senaste dagarna faktiskt, vilket känns väldigt skönt! I helgen hann jag med en hel del föreläsningsarbete, och har börjat öva som bara den. Så jag delade upp lite i övning och annat jag behövde göra, rensade bland annat garderoben! Kan ha mina gamla kläder igen, vilket känns superskönt. Blev en stor-vår-rensning, så nu är bara hälften kvar + några extra plagg.

Tänk, det är verkligen vår nu. Har tagit många promenader med mor min, och idag gick det till och med att ha vårskor/vårjacka. Har även suttit ute i solen och fått liiiite färg, inbillar mig det i alla fall. Har övat lite på sången, och ska öva ännu mer imorgon, inför fredagen (och sången). Måste öva på min egen låt också.

I måndags var jag hemma, och hann ta det lugnt lite, utöver övandet. Det är bara två veckor kvar till föreläsningen, vilket känns sjukt nervöst och pirrigt, och samtidigt väldigt spännande. Igår kilade jag in till Uppsala, glömde bort att jag kunde gå av på vägen till centralen, så då blev det att åka tillbaks med stadsbuss (suck). Men den irritationen försvann snabbt, då jag mötte upp F och vi kilade hem till honom. Stannade där till halv sju ungefär, vilket var supermysigt. En väldigt fin dag. På vägen hem försökte jag prata med A, men inte fan gick det, då bussen lät och täckningen försvann. Fick ringa henne hemma istället, och då prat-skrattade vi i två timmar. Helt otroligt vad hela dagen flög iväg, men jag somnade snabbt på kvällen, nöjd och glad.

Idag blev det promenad igen, och massor av prat med mor min. Imorgon blir det tränatränaträna, sen ser jag fram emot helgen. Fredagen spenderas i Uppsala på sång, hos K och sedan med A hos henne, och lördagen kommer spenderas i Stockholm med F, A och eventuellt några till. Kommer njuta av en liten paus från arbetet, innan jag måste sätta igång igen.

Alltså. Nu har jag något att kämpa för, att kämpa bort tvången för framförallt. Jag vill inte ha dessa hinder. Så idag kom jag till denna situation:

Jag kom i kontakt med en soppåse när vi skulle ut och gå. Därmed = behöver egentligen tvätta händerna. Istället glodde jag på min hand i två minuter och suckade, innan jag kände att; vad fan! Jag kan inte vara rädd för en soppåse hela livet. Skulle jag tvättat händerna skulle jag fått ångest för att jag drog ut på promenaden, kanske, kanske, att den här ångesten var lite värre men jag visste att den skulle försvinna. Så jag bestämde mig för att bryta av med något "extremt" (eh, ja, soppåsar kallar jag extrema) och gav fasiken i att tvätta händerna. Efter tio minuter tänkte jag mindre på det, och när promenaden var över... hade jag glömt det och tvättade inte händerna (kom jag på nu, paniiiiiiiiiiik, men nej, det var en seger!).

Nu tänker jag "bryta av" gång på gång med saker som känns väldigt svåra, för att konkret ha tränat bort tvång. Jag vill inte leva med dem mer. Så det så.

Förövrigt - mår bra, glad och tillfreds etc, lite ont i ryggen då jag sitter i fåtöljen som en hösäck. Nu sträckte jag på mig - så enkelt kan man lösa svåra problem! Tralala.

Godnatt i förskott!

<3 / Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar