lördag 30 mars 2013

Jag välkomnar livet


Innan jag går och lägger mig blir det en resumé över dagarna! Känns som min blogg ligger lite i lä just nu, men det är mycket som händer och mycket på gång, att det blir mest små resuméer. Får hoppas att inspiration kommer snart till något intressantare inlägg, får se om jag lyckas beröra några av "mina" ämnen.

I tisdags tog jag bussen in till Bålsta vid halv tio, för att vänta lite på min mor som fixade frillan på relax, efteråt tränade vi en snabbis och åkte hem för att duscha. Helt ärligt minns jag inte riktigt vad jag gjorde sen, lyckades dessvärre framkalla jobbiga minnen på bussen så jag var nog rätt off. Tvången ökade på, och det blev inte så mycket annat gjort än att tvångstänka. Fick mina naglar fixade på kvällen, nu är de franska (?) och glittriga.

Onsdagen blev helt perfekt, tog bussen till Uppsala vid tre och mötte upp F. Vi tog en fika på stan, pratade om allt mellan himmel och jord i flera timmar. Tiden bara flyger iväg. Sedan begav vi oss till coffehouse by George för att äta, och spenderade ytterligare ett par timmar där. Vid åtta gick dessvärre min buss hem, men jag var supernöjd över dagen. Kunde gärna stannat längre.

Under gårdagen hände inte mycket, var hemma, tog en promenad med mamma och satt ute i solen ett tag. Blev lite omplaneringar, men kvällen spenderades med familjen och hemmagjord pizza, pappa kom över och jag kunde inte sluta skratta. Ungefär så kan man sammanfatta kvällen!

Idag kom släkten över på påsk-fika, väldigt trevligt och VÄLDIGT MYCKET BABBEL! (Ingen pik, jag vet att vissa läser denna blogg, hej farmor! <3) Lite ont i öronen efteråt, men det var god paj och trevlig släkt. Har inte hunnit med det på föreläsningen jag tänkt, men imorgon tänker jag verkligen sätta igång.

Därmed bör det bli sömn alldeles strax!

För att avsluta, kan jag berätta att det mesta känns väldigt bra. Det finns hinder, och de är mest småjobbiga och jäkligt annoying, men jag får en allt större anledning att bekämpa det. Nu tänker jag verkligen göra allt för att bryta. Jag vill avsluta mina kontakter med mina hinder, och välkomna livet mer och mer. Långt har jag kommit, och ännu längre ska jag! Och jag vet att jag kommer dit.

Godnatt, massor av värme och kärlek!

Yasmine den envise

Ps. glad påsk till alla!

1 kommentar:

  1. Låter som bra dagar fina du <3 <3 Tänker på dig och saknar dig <3 <3 Tusen miljoner kramar!

    SvaraRadera