måndag 25 mars 2013

Uppbokad värre!

Hallå!

Har haft fullt upp de senaste dagarna (veckan) och inte förrän nu hinner jag skriva.

I torsdags åkte jag till Uppsala för att kila hem till A. Vid fyra, ca, knackade jag på at A's place, och ungefär så fort vi ser varandra börjar vi skratta. Vi ser väldigt konstiga ut, antagligen därför. Humor, osv. Det blev massor av prat, sen lite mat, sen ännu mer prat, och klockan bara tickar iväg. Alltid lika underbart att träffa henne! Vi somnade i hyfsad tid ändå, för på fredagen var det upp tidigt för mig, då jag skulle till sången på nya stället (psykoooosvårdens mottagning för nyinsjuknade, det nya namnet är ett skämt). Det var oerhört skönt att sjunga igen, vi lade tillsammans ackord och toner till min låttext och sjöng Running Up That Hill. Efteråt vart det kaffe med A på Makkidakki/Ronald McDonald/donki konki/misstolkning etc. Kärt (?) barn har många namn. Och när P som råkar vara A's pojk hade rast, åt vi veggi på Fröjas sal. Supergott! Vid tre åkte jag hem, resten av dagen och kvällen blev lugn.

Helgen spenderades i Stockholm faktiskt. I lördags blev det ändrade planer, men det slutade med att jag och mamma hade någon form av mor&dotter-dag i staden. Det blev lunch-middag vid fyra, fika och bio. Var väldigt kul att få spendera dagen där med henne, länge sen vi hittade på något borta. Filmen hette "this is 40" och jag tänkte direkt att det var en halv-tråkig/halv-kul romantisk komedi, men den var faktiskt jääkligt rolig. Skrattade så jag grät. Igår var vi inne igen en sväng, åt middag med C och var på en workshop i tankens kraft. En fantastisk dag, var rätt lyrisk efteråt. Trevligt prat och middag, och en föreläsning som gav hur mycket som helst. Visste inte exakt vad det var innan, men det visade sig vara något som tilltalade mig rejält, kan ha att göra med att jag är andlig och att det var andlighet av högsta kvalitét, höhö. Tjejen som pratade kändes verkligen rätt energimässigt, och jag kommer tillämpa alla övningar och tankesätt i min vardag, fylldes med energi och inspiration. Klart lyckat! Kom hem sent, men hann med lite innan det blev sova.

Idag har jag också haft en underbar dag! Musikgrupp vid två, massor av sång och psykosvårdens sushibar för nyinsjuknade (internt skämt). Vi hann både sjunga, skratta och prata, innan klockan blev halv fyra. Då begav jag mig till F, där jag stannade till halv sju ungefär. Hur mysigt som helst, klart lyckad dag. Var väldigt glad på hemvägen, hann dessutom med alla bussar. Fler såna dagar, tack! Kom hem vid åtta, åt och pratskrattade med mamma, sen har jag suttit här och tänkte strax sova.

Mår väldigt bra kan jag deklarera, inga sura miner här inte. Är lättare nu att släppa jobbiga tankar, ibland finns de inte ens.

Nu blir det sösselisova, godnatt! <3

/ Fruntimmet från Idiotbyn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar