onsdag 15 maj 2013

Trött-dag (oj, vad intresserade ni blev nu!)

Idag har varit en total trött-och-slappa-dag. Har inte gjort mer än att sova, äta, ligga i soffan och sova där, se på TV och laga mat. Men det har nog varit behövligt. Har varit lite lättrörd idag märkte jag, tänkte på gammalt och lyssnade på en sorglig låt och fick tårar i ögonen. Trött, som sagt.

Har haft en superfin början på veckan! Åkte till älsklingen i måndags, som jag skrev då. Mer än en vecka hade gått, så det fladdrade rejält i magen av längtan när jag gick från busshållsplatsen för att möta upp honom. Vi hade ett supermysigt dygn med massvis av gos, prat och skratt. Vi åt på Lilla Asien, känt ställe från BUP-tiden, och åt sushi på kvällen. Vi pratade länge om intressanta saker, och jag upptäcker att vi är oerhört likasinnade på många plan. Efter att ha pratat mycket på kvällen, somnade vi halv-sent men sov (med ett litet avbrott vid sju på morgonen) till halv tolv. Var skönt att få sova ut. Sen köpte vi mackor som vi åt, myste och pratade lite till och hann spendera lite mer än ett dygn ihop. Hur härligt som helst! Blev lite saknad så fort jag klivit på bussen för att åka hem, vid fem.

Anlände i Idealbyn klockan halv sju, ungefär. Då blev det mat på direkten, sen satt jag en del här, pratade med mamma och kikade på TV på kvällen. Somnade innan tolv. Och så idag, som sagt, inte hunnit mycket. Kanske behövde vila upp mig, då jag inte är helt 100 än. Hostar och så fortfarande.

Imorgon blir det nog fokus på boken, om jag orkar. Resten av denna kväll ska spenderas vid datorn och framför TVn. Antagligen blir det att sova tidigt. Mår förövrigt rätt bra, ser fram emot helgen då jag, pojkvännen, A + kanske någon till, ska till Skokloster slott för guidad tur. Sedan blir det nog fika hos mig! I övermorgon ska jag sjunga för första gången på mer än en vecka, härligt!

Ta hand om er så länge, skriver eventuellt imorgon.

Ljus, Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar