söndag 5 maj 2013

Lite ont i halsen, och lite pojkväns- och hjärnkolls-tid

Var hemma idag med en halvkrasslig hals, superusch. Ville på hjärnkoll-fortbildningen egentligen, även idag. Ska försöka komma iväg till K imorgon i alla fall, eventuellt på musikgruppen också.

Mamma är i Malmö för att hälsa på en vän, så jag har haft huset för mig själv sen jag kom hem igår. Hon åkte i fredags. Jag drog iväg till Uppsala till tre då, för att sjunga hos musikD. Vi körde mest Lana D-R låtar, vilket är roligt. Sen gick jag till station för att möta upp min F, vi hade en helmysig dag på stan. Gick till en uteservering och satt där i flera timmar och myste, pratade och skrattade som bara den. Humor alltså, har svårt att sluta garva ibland. Sen gick vi till honom för att äta, efter att vi varit på Uppsala musik och kongress-huset (eller vad det nu heter, rätt kul i alla fall, hade aldrig varit där tidigare). Vi åt pannkakor med sylt, och sen hade vi det mysigt och trevligt hela kvällen. Det blev sova vid elva ungefär, eftersom jag skulle upp tidigt morgonen därpå.

Vaknade vid halv sju, och gjorde mig i ordning efter lite morgon-mys. Tog bussen vid tjugo över åtta från studentstaden, och åkte in till stan för att sedan gå till psykiatrins hus. Det blev en rolig dag, även om jag var lite trött och rastlös mot slutet. Vi pratade om hjärnkoll, att sätta gränser när det gäller bland annat media, lite övningar och en inspirationsföreläsning mot slutet med Magnus Krepper (skådespelare). Vi åt lite lunch och fikade emellanåt, så då hann man prata med de andra lite. Trevligt! Vid fem i fyra tog jag bussen hem, och anlände i Idealbyn halv sex drygt. Åt middag hos pappa, och somnade väldigt tidigt. Redan från morgonen på lördagen kände jag av halsen, sen blev det nästan bara värre. Så när jag vaknade imorse hann jag gå upp och äta frukost, innan jag bestämde mig för att hålla mig hemma.

Mår för övrigt bra, och villvillvill verkligen få igång lite intressanta inlägg på bloggen mer än "jag-är-så-kär-och-lycklig-hurthurt-wiiiiiiiiiiie", även om jag älskar att skriva sånt också. Har kvar lite ämnen från förut som jag vill skriva om, får försöka skaffa tid åt det.

Nu ska jag sova tänkte jag, ska upp hyfsat tidigt imorgon. Blir borsta tänderna och messa lite först!

Ljus och kärlek, Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar