måndag 27 maj 2013

Den som alltid strävar efter mer, missar lyckan som finns i livets många små utrymmen

Snart ska Ysmi sovelisova, för hon är tröttelitrött och har varit uppeliuppe hela dagen. Men först;

- blögg!


I helgen firade jag och min älskade pojkvän våran månadsdag! Oerhört mysigt och underbart. Åkte till Uppsala och F's place vid 12 på lördagen, sedan blev det mys och prat och firande hela dagen och kvällen! Fick ur mig lite jobbigheter från förr vilket blev tufft då jag blev påmind, men det var en lättnad att få ur sig det, och när jag väl var tillbaka från mitt "försvinnande" av medvetandet kändes allt så mycket bättre. F får mig verkligen att känna mig värdefull, och hans bemötande betydde allt. Vi lagade middag och åt tårta och nougat, och sen blev det mycket skratt och mys! Gosh, den killen alltså... jag har hittat SÅ rätt! Finns inga ord för hur mycket han betyder. Det är kärlek på hög nivå. Vi somnade i varandras närvaro, jag älskar att somna och vakna så. På morgonen hann vi äta och mysa lite till, innan jag skulle hem för att fira lillebror.

Farmor och farfar hämtade upp mig vid Övergran, och så åkte vi till Idealbyn för fika och tjatter och släktkalas. Hann pratas mycket, och tillslut fick jag en syl i vädret också. Skämt åsido, min släkt äger <3 Kvällen spenderades framför datorn, framför mobilen och framför teven. Dagens teknik, osv. Imorse blev det träning för första gången sen innan jag blev förkyld, och så fick jag massage efteråt. Skönt, man kände sig mer avslappnad efteråt. Hann hem och äta och fixa mig, sen åkte jag till Uppsala för musikgrupp. Lika kul som vanligt! Tog en fika med A och M efteråt, som vi pratat om länge. Superintressant prat och en del skratt, väldigt trevligt. Var hemma vid sju, och sen dess har jag ätit, messat och suttit här. Imorgon ska jag försöka göra lite nytta.

Ja, vad finns mer att säga? Trots lite små skavanker och ärr i själen, är jag grymt nöjd över mitt liv. Jag har underbara vänner, världens bästa pojkvän, en fantastisk familj, ett ljus i själen och en passion för livet. Vissa saker av dessa har inte alltid varit självklara. Jag har insett att livet är vad du gör det till, det går inte att sträva efter "fullständig lycka och perfektion" för söker du efter det - kommer du aldrig finna det. Det är när man stannar upp, accepterar de mörka bitarna och fokuserar på de ljusa, och också tillåter dig att känna glädje, som lyckan finns där. Mitt liv är inte perfekt, ingens liv är perfekt, men jag är lycklig.

Nu blir det strax sömn, godnatt och massor av ljus till er!

Ysmondo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar