torsdag 1 november 2012

En bättre problemlösningsförmåga - det går!

Fick bli en sjukling dag igår. Vaknade tio och ringde M3 med tanken om att vi skulle bege oss till krogen, sen gick några timmar och jag mådde okej. Pluggade på utbildningen i några timmar - kom ingen vart - kände feberyran krypa inpå, och insåg efter några timmar att jag inte skulle orka. Kanske fanns det en liten låga av hopp där, att jag skulle klara av någon timme av spelningen på krogen i alla fall, men det sprack, jajemän. Klockan sju bestämde jag mig för att hålla mig hemma, och vilade till rosa bandet-galan och något tatueringsprogram hela kvällen. Och inte är vi det minsta bittra för det! Blir jag frisk tills på lördag blir det utgång med M3, M6 och T i alla fall, så det så.

Idag får det bli helsatsning på utbildningen. Det börjar närma sig, två veckor kvar tills nästa gång. Ska bli oerhört roligt att träffa alla igen. Ser fram emot själva arbetet med. Tänk! Snart är jag föreläsare. Har räknat ut att oddsen för att släppa min bok blir högre, och det är min andra stora dröm. Ska försöka skriva lite på den i helgen också, om jag hinner. Vill bli klar till årsskiftet

Har upptäckt att jag har en extremt mycket bättre problemlösningsförmåga. Tänker faktiskt inte ens tanken att skada mig längre, då jag mår dåligt. Tanken är främmande, distanserad. Jag vill faktiskt inte ens göra det. Att vara fri från den utgången är en befrielse, en lättnad. Det har varit en kamp, samtidigt som det till sist inte var så svårt, när jag väl tagit mig över tröskeln. Önskar att jag kunde sprida den tanken till andra unga tjejer som känner maktlöshet - visa att det går. För det går faktiskt.

---------------------------


REKLAM!

Tycker deras nya logga är super!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar