tisdag 27 november 2012

Trötthet, sorg, fniss och ännu intressantare näsor

Måndag och halva tisdagen har gått.

Igår blev det träning på morgonen, dusch, lunch och en lång sväng till Uppsala. Eftermiddagen var faktiskt väldigt glädjande, var på träning inför julkonserten och fick träffa A, musikD och CO. Mycket skratt som vanligt, lite väl mycket kanske, hehe. Man kan ju inte tro att man befinner sig på dårhus ;) Skämt åsido, finns nog fler normala där än på de flesta ställen, egentligen. Vi tränade in min låt, så oerhört roligt och peppande att höra sin egen låt spelas och sjungas av fem personer! Alla är dessutom långt ifrån amatörer, väldigt duktiga människor. Att sjunga och känna den gemenskapen räddar mina måndagar, det är en sådan lättnad att få komma dit. Njuter varje sekund. Vid två började den vanliga musikgruppen, då vi sjöng lite konsert-låtar plus annat. Sjöng både själv, med stämmor av A och i grupp. På fikapausen pratade vi och drev hej vilt, min lite galna och kan-ej-sluta-skratta-sida framträds i såna stunder. Efter musikgruppen var jag full av energi, och planerade ett så kallat "häng" med A.

Resten av dagen inföll sig tröttheten, aouch. Skrattet övergick i sorg och Zznnark, men jag tillät mig sova bort några timmar istället för att försöka komma igång med arbete, tror jag behövde det. Såg på projekt-runway, pratade med M3 och F, sen blev det sova igen. Drömde en massor av helgalet i natt, så jag är inte direkt utvilad.

Jag drömde att jag satt i snön och åt köttfärssås ur en vit handduk, medan mamma försökte förhindra att jag spillde på golvet (?), nyduschad med en ful hjälm på huvudet. Och jag äter ju inte ens kött...



UPPREPNING I REPRIS!!! DET ÄR EN PIERCING JAG BÄR I MIN NÄSA!!!

Läs mer under: ångest och intressanta näsor.

Idag sov jag ut, och åkte med pappa till teamet vid 10. Pratade med K om lite interna saker + mitt nya sätt att känna (humör, "stämningsinne" = råkade säga fel och så vidare). Vi konstaterade att de sämre leder till det bättre.

Efter samtalet med K träffade jag PK och diskuterade debattinlägg, hantera nervositet inför föreläsningarna, hemsida och marknadsföring. Gav faktiskt väldigt mycket, och jag vet lite mer hur jag ska arbeta den kommande tiden. Jag och pappa åkte sedan hem, och jag bestämde med F i telefåntratten att jag ska komma över till henne i kväll och soooooova över. Mysmys! Är trött som satan (gnällgnäll, ibland får man) men lagom lugn och har packat/planerat och ordnat lite saker. Ska få ihop det sista, sen bär det av till F!

Ta hand om er, skriver mer imorgon.

Zzzz<3 / Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar