torsdag 8 november 2012

Livet kan vara härligt trots lite seghet!

Nu är det tamejsjuttsingen dags att skriva igen! Bloggen har varit lite på standby de senaste dagarna, men jag ska försöka komma igång igen.

Igår var en total seg-dag utan dess like, Zzchnark. Blev en liten paus i min må-bra-het så att säga, allmänt orolig och trög, utan den minsta inspiration. Inte det bästa när man har hur mycket som helst att göra. Hade mest ork att veva fram och tillbaka ur olika sidor på ccccybernätet. Men jag tillät mig vila, lade mig i sängen sju och slumrade till fram och tillbaka tills klockan var tio. Då åt jag ett päron (intressant info), borstade tänderna och sov (inte), utan vevade fram och tillbaks i sängen istället, innan jag till sist lyckades somna. Drömde en himla massa sjuka saker, jorden gick under på grund av ett gift som spred sig i himlen och gjorde att alla fåglar samlades som en svart massa, och det här skulle jag alltså se i min sömnighet!!!! Inte lätt att leva inte, i alla fall inte när sover. Nevermind. Blinkblink.

Idag sov jag till 10, åt två mackor som jag inte var det minsta sugen på - men glad är jag för det! Man ska tänka positivt, etc, etc, osv. Gjorde mig i ordning och tog mig till staden Stockholm där jag träffade M... måste bli M7 i ordningen, verkar vara en populär bokstav det här. Vi letade runt efter ett café i halva stan, en trevlig promenad blev det. Till sist hittade vi ett ställe där vi slog oss ned, och pratade i flera timmar. Supertrevligt verkligen! Vi har många liknande tankegångar. Helt klart en lyckad dag, och jag lyckades till sist bli av med segheten. Hemma har jag ätit (9 timmar senare, hungrig) och gjort lite nytta.

Imorgon ska jag träffa S och hennes vän A i staden Uppsala efter min sånglektion, mys! Och så kommer A med mig hem för sleep-over. Slutsats efter två dagars seghet - livet är allt bra härligt ändå! Nu ska vi leva loppan, tjohoo. Dags för mig att borsta tänderna och lägga mig för natten.

Godnatt!

Ljus, Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar