lördag 22 september 2012

Trött-trött-eli-trött, andliga portaler och nervositet

Det var något om en andlig portal, har inte riktigt satt mig in i det, men tydligen skulle man vara jäkligt trött och energilös idag. Hur som helst, har mer eller mindre Zzoovit och vilat igenom hela dagen. Men jag börjar med att berätta om dagarna innan.

I torsdags blev det att simma innan lillebror skulle hämtas, så vi simmade 40 längder, 1000 meter. Kändes skitbra, rent utsagt. Minns inte riktigt vad jag gjorde efteråt, men det blev mycket skriva och kika på TV.

Igår tränade vi på morgonen, sen körde vi till Uppsala där jag hade musiklektion. Vi började sätta melodi och ackord till min andra låt, om änglamorbror! Det gick bra, vi är långt ifrån färdiga, men det är en väldigt bra början. Ska fundera till nästa gång (om TVÅ veckor, sadface, då han inte kunde nästa fredag) hur man kan göra den ännu bättre och vilka melodislingor att lägga till.

Fick prata med M4 efteråt, det var superroligt att träffa henne! Pratade med K, berättade om mina svårigheter att säga nej och det kändes jätteskönt. Finns... ehum, specifika situationer, men nu har jag lite mer kött på benen eller vad det nu heter. Vi pratade återigen om mina framsteg, och jag njuter av att höra hur andra märker dem. Det strålar inifrån och jag vill... att det ska synas. Jag vill kunna sprida mitt ljus. Därav nästa steg i mitt liv; föreläsandet!

På tisdag är det dags. Vi har pratat med försäkringskassan och det är helt lugnt att åka på föreläsningskurserna. Så nu ska jag iväg, tre dagar själv, och utbilda mig. Det känns så himla spännande. Det är ju det här jag vill! Självklart är jag även nervös.

Idag blev inte träffen med L av, så vi ska ses senare istället. Längtar supermycket. Vaknade 9, gick ned, lade mig i soffan, åt, lade mig i soffan, såg på film i soffan, vilade i soffan, gick upp och sov i sängen, var allmänt helseg, men vissa dagar är väl så. Var skönt att bara få vila ut, trots att det ger ångest. Kvällen har dock varit bättre, skrev ett inlägg i SHEDO, och såg en skitmysko film. "Ligg med mig" hette den, en Norsk ungdomsfilm. Kan dra hela historian om Artur och Pitt-Alma en annan gång, kunde inte berätta för mamma utan att tokskratta.

Imorgon ska jag sova över hos F, vi ska pyssla och prata och bara vara - härligt! På måndag ska jag till musikgruppen, träffa K, PACKA och ladda inför veckan.

Sade jag att jag var nervös?

Man vill bara gnugga de små nervösa kinderna och hoppas på det bästa. Tjohoo!

Peace and love, Yaseminen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar