torsdag 13 september 2012

Fotografering! / Hjärntvättande psykiatri

Idag bar av till Stockholm för att fota bilderna till FRIDA-repotaget. Upp kvart över sju, göra sig i ordning, smink, hår, ETCEEEEETERA, och vid kvart över nio skjutsade mamma mig till tåget. Mötte upp F vid tjugo över tio, vi hade ju aldrig sett varann tidigare men det var lätt att hitta henne ändå, med sin kameraväska. Väldigt trevlig, vi småpratade på väg till medborgarplatsen och gick vidare till danssalen där vi skulle fota. Det var en stor sal vi blev ledda till, stora o-öppningsbara fönster fanns där å'. Det blev att testfota och fixa till sig, sen körde vi i en halvtimme - och måste säga att hon var väldigt duktig, det blev superfina bilder. Känns jävligt coolt att jag kan säga det också, med tanke på min f.d. relation med motivet (...) men ja, jag tyckte även det lilla träsktrollet framför kameran blev bra på bild. Ska bli spännande att se resultatet!

Efteråt tog vi oss till centralen och jag åkte hem. Hemma har jag fikat, och skrivit ungefär 8-9 (?) sidor på självbiografin. Är där BUP totalt gav upp hoppet och började hålla på med (?) ja, vad fan det nu var. Blir genuint upprörd då jag skriver, för jag minns tiden med en evinnerlig frustration. Ett ständigt tjatande om hur sjuk jag var och hur svåra "schizofrena" symptom jag hade, idag blir jag till och med frustrerad på MITT dåtida jag, som bara mumlade "okej, om ni säger så". Aldrig mer tänker jag låta någon hjärntvätta mig som jag blivit. ALDRIG.

Imorgon ska jag sjunga (yaaay!) och träffa F ett tag innan jag ska till M3 för dubbel-sleepover. Ska bli roligt! Just det! L-word DVD'n ska jag ta med *påminnelse* Sen måste jag låta mig få vila och vara hemma några dagar. Kom på att jag ska träffa K på teamet på måndag, ska bli superspännande att få berätta allt.

Förövrigt har jag mått väldigt bra idag, vilket gör mig lycklig och lite skrämd. Jag måste ta det lugnt, DET SKA INTE FÅ KOMMA NÅGOT BAKSLAG! säger jag bara.

Nu ska jag meditera och sovasömningsomnaZzzznark.

Lycka, gäsp och sovande frustration från moi / Yasosmominone <3

Ps. skriver inte förrän på söndag då jag är tillbaka! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar