onsdag 12 september 2012

Ta det lugnt nu, Yasmine!

Jag har under gårdagen och idag fått mitt wakeup-call. Väckarklockan har vibrerat.

Det var något jag inte nämnde under inlägget igår, för jag insåg det inte. Under sommaren och våren har jag utvecklats något enormt. Jag har använt varje tillfälle jag kunnat till att arbeta med mig själv och livet, och jag har kommit långt! Jag har prövat mig på nya göromål, jag har tagit tag i saker och ting, jag har begett mig ut på dansgolvet, träffat väldigt mycket vänner och utövat en hel del kreativitet. Varje stund jag inte pushar mig själv, känner jag mig dålig, och har sällan tagit mig tid att sitta ned och bara vara. Många berömmer mig, men många säger också åt mig på skarpen;

Yasmine, du måste ta det lugnt!

Jag har ställt ORIMLIGA krav på mig själv. Gårdagen var ett exempel, hallå, känna sig värdelös för att man träffar en ton fel när man sjunger? Gräva ned sig i ångest för att det låter lite gnälligt i en sämre mikrofon? Nej, alltså, allvarligt! Jag måste - TA - DET - LUGNT - och det är NU!

Jag fick många tänkvärda ord av Paul, min andliga guide (nej, alltså, han går inte att se med sitt fysiska öga). Han sade att NU, när jag snart ska gå igenom en STENHÅRD behandling, går det inte för mig att gallopera på. Jag kan inte sova så få timmar, sällan vila, ösa i mig maten och bara göragöragöra. Nu gäller det för mig själv att våga sätta mig ned, lyssna på en skiva. Tända ett ljus, fantisera, visualisera. Se en film. Läsa en bok. Bara sitta på mitt feta arsle och andas! Jag går alldeles för fort fram, och jag är glad att jag insåg det nu. Annars hade det kunnat bli ett ordentligt bakslag. Min andliga sida har jag tonat ned lite, enligt E's ord att jorda mig och vara mer i nuet. Den biten har stannat ned, som tur är. Jag bör inte utvecklas för fort där. Men istället har jag åtagit mig jordiskt arbete i illfart. Jag ska meditera imorgon och få tips och idéer från mina vänner på andra sidan, inför PTSD-behandlingen. Saker jag kan göra - som att äta långsammare. Röra mig långsammare. Sova längre, vila mer. Jag måste helt enkelt ta det lugnt!

Såååååååååååå nuuuuuuuuuuuuuuu meeeeeeeeeeeeeeddeeeeeeeeeeeeeelaaaaaaaaaaaaar jaaaaaaaaaaaag häääääääärmeeeeeed aaaaaaaaaaaaaatt jaaaaaaaaaaaaaaag skaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaandaaaaaaaaaas.

ANDAS, JAG GÅR OCH FISKAR, EN TYST MINUT, eller något.
Kääääärlek och väääääärme, Yaaasmiiiine

1 kommentar:

  1. Maten smakar också godare tycker jag om man tar tid på sig och äta och verkligen njuta av smaken.

    SvaraRadera