fredag 7 september 2012

Ord och fraser jag INTE tål i fel sammanhang

- Ångestkaos, föresten "kaos" i de flesta meningarna.
- Medicin, piller, alla former av benämningar på mediciner.
- Komplicerade symptom på diagnoser, de former av begrepp som egentligen endast bör bli använda av läkare.
- Rakblad, rakbladen viskar förföriskt i mina öron.................. jag ryser.
- Ordet "misär".
- Psykiskt sjuk, just i formen "jag är svårt psykiskt sjuk"
- Förtär, "min allvarliga sjukdom (alla exempel på diagnoser) förtääääääääär mig"
- Ordet "psyket", "avdelningen" när det används på fel sätt.
- "Glitterblod" (blod är äckligt)
- Ärr, ärrvävnad, sår, skärsår (jaja, vi fattar det nu)
- "Extravak", "tvångsinjektion", "bältning" och "LPT" i samma mening.
-  "Förlåt, men detta är det enda rätta. Ni kommer ha det bättre utan mig. Snart försvinner jag, hejdå" (...)
- "Jag är trött på mediciner", "jag har nio mediciner, är grymt övermedicinerad" och "älskar mina piller" i samma mening (dubbermoral, hej!)
- "Överdosera", "skära", "bränna".
- Siffror i sammanhang med vikt och ätstörningar.
- Ständigt ältande om n-e-g-a-t-i-v-i-t-e-t.

I dess rätta sammanhang är orden vanliga ord (nåja, de flesta av dem) men de överkonsumeras och i fel sammanhang får orden och fraserna mig att rysa, sucka, skratta och... bli lite smått IRRITERAD.

Kan tyckas omodernt, men jobbigt språk kan gå mig på nerverna.

För övrigt är jag glad och älskar de flesta! <3

2 kommentarer:

  1. Speciellt mig älskar du ju mest i hela världen ;-)Love you!!
    Pöss från kärringen i Idiotbyn :-))

    SvaraRadera
  2. ps. Fint du gjort här på din blogg förresten. ds

    SvaraRadera