måndag 10 september 2012

Krasslighet, glädjande besked och utbrott / men i det stora hela har jag haft det galant!

Hej hopp gummi banan!

Nu har jag en heeeeeeeeel helg att skriva om, smaskens läsning, nomnom.

I alla fall, i lördags tog jag det lugnt på morgonen och dagen, har för mig att jag skrev lite och kikade på film. På kvällen åkte jag till fina N och lämnade sova-över-väska, sen åkte vi in till staden för att möta upp fina A och två andra små tjejor, och för att delta i Uppsalas "kulturnatten". Vi kikade lite på eldkastare, sen blev det kallt så då drog vi in på en bar och pratade, drack (inte jag såklart, bara lite, fy mig! Men de små klunkarna åkte säkert ut genom öronen) och skrattade lite. Jag har lätt för att skratta, inte måste man ha mycket alkohol i blodet för att ha roligt 'eller! Knas med såna här små myter, jaaaaaaaaaaaaaag minsann... etc, etc, osv. Vi satt på Williams i några timmar, sen drog jag och N hem till henne och sov.

Kände mig lite krasslig redan i fredags, så dessvärre var jag lite småseg och ontig på söndagen, men jag stannade ett tag i alla fall. Blev bjuden på 6 olika slags flytande vätskor (internt skämt) och hann prata lite med N innan jag tog bussen hem. Väl hemma vilade jag mest upp mig. Måendet under dagarna gick upp och ned, var lite allmänt nervös när jag skulle in med tanke på folkmassan, så ibland tänkte jag 1 000 steg för långt och då blir det jobbigt. Men jag hann få några riktigt trevliga stunder med, och jag har lärt mig... att saker förändras! Kanske något jag ältar, men det är en bra överlevnadsgrej det här med att se det så. Ingenting negativt varar, jag vet att jag kan må dåligt, men gräver jag inte ned mig är jag fortfarande uppe i det ljusa med ena foten på spaden. Så att säga. Tänk på det barn!

Idag vaknade jag halv tio och pratade med M3 och F i någon timme, på telefon. Sen vart det frukost, lite TV, lite dator, och lite göra-mig-i-ordning innan jag skuttade in i bilen med min privatchaufför galen-mamman från Idiotbyn, och for till Uppsala. Musikgruppen var mysig, vi sjöng och fikade och jag fick prata med fina A och andas lite melodier. Nästa vecka blir det mitt och A's egna nummer förhoppningsvis.

Läget nu - krasslig, nervös, låg men positiv. Fick ett oerhört glädjande besked idag!

Jag........... *fanfar* ska bli attitydambassadör för (h)järnkoll....... // där ringde en telefonförsäljare, hej Yasmine-"jag-vet-inte-hur-man-säger-nej"-Ejner Lind, jaja, på onsdag ska hon ringa så får vi se om jag "kan" svara, hehe...he. // I alla fall, ja, det går alltså ut på att jag kommer få föreläsa, diskutera och vara deras ansikte utåt. Känns superspännande, och någonstans mitt i mitt forna självförakt tror jag på allvar att jag kommer kunna passa som det. Jag vet att jag har det i mig. Det kommer gå bra. Nervös är jag, så inåt helvetionen, men NU är det min tur! Får ringa imorgon och prata mer.

Nervös är jag även för terapin om en och en halv vecka. Men det måste ske. Nu gäller det.

Ps. ALLTSÅ JAG BLIR GAAAAAAAAAAAAALEN, SLUTA TRIGGA VARANDRA PÅ INTERNET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag upplever det som fel, elakt, fånigt, omoget, skrattretande, löjligt, patetiskt, dumt, oansvarsfullt och får mig vilja göra en hysteriskt konstig grimars, småle snett åt fånerierna och skrika åååååååååååååh vad du är ball!

Ursäkta utfallet, jag brukar inte brusa upp men det gör mig GALEN!

Så det så.

Ds. Den samme. Yasmine.

<3

2 kommentarer:

  1. Klart du kommer passa som det!

    SvaraRadera
  2. Hej på dig fina Yasmine :) Hoppas du mår fint och att allt är väl med dig.
    Vad kul med utnämningen!! Ett STORT!!! grattis till den :)))
    Det kommer du klara hur fint som helst :)
    Vad fint du har gjort här på din blogg med alla fina höstfärger :)
    Ha det nu så fint och var rädd om dig!!
    Varma kramar <3
    Nisse

    SvaraRadera