fredag 7 september 2012

Låtskrivande och galna mammor

Hej hopp!

Dagen har varit blandad. Öppnade upp kronchakrat igår, så jag har fått in lite allt möjligt, en del negativt. Men i helhet har jag haft en bra dag. Tränade på morgonen, sen åkte jag och mor min till Uppsala. Sånglektionen gick väldigt bra, trots att jag fick en väldigt olustig känsla av att jag klantade till det - vilket egentligen löpte igenom hela dagen. Sånglektionen i sig kändes super, vi tillsatte melodier och ackord till min låttext, så nu har jag en färdig låt! Vi hann inte sjunga så mycket men det gör ingenting, på måndag är det dags för musikgrupp igen.

När jag kommit hem har jag suttit vid datorn, skrivit på boken - och fixat min blogg (!!) Vad tycks? Höstfärgad och grann! Mor min tyckte i alla fall den var bra, undrar ni vem galningen i Idiotbyn är på förra inläggets kommentarer... behöver ni inte undra längre. (Hej mamma!) Vi såg på en katastroffilm om en smittoepidemi, var ju väldigt glädjande och livsbejakande, jajemän, men sådant får man stå ut med. Contagion hette den.

Nu ska jag eventuellt kila ned för att kolla på film! Någon komedi om en bipolär i en galleria eller något sådant. Imorgon ska jag på kulturnatten i Uppsala med N och Co!

See ya'!

<3 / Yasmine

1 kommentar: