söndag 3 juni 2012

Signar in från rumänien, jätteroligt, leverpastej osv

Gårdagen var riktigt mysigt, trots det lite halv (!) tråkiga vädret. 11 åkte jag, mamma och M till Örebro (två timmars resa, yeay!). Musiklyssnande och prat på vägen, sedan gick vi runt lite i stan tills vi var framme på konstskolan där utställningen var. Kikade runt, oerhört fina målningar och konstverk fanns det, men det bästa av allt var att få se M's superfina porträtt av mig (och fyra andra, hehe... he), blev alldeles rörd. Ni ska få se bilden/erna vi tog, sen.

Litet besök i hattbutiken (vänta, jag tror jag drömde om hattarna i natt... mysko) och så köpte vi bakelser att äta i M's mysiga lägenhet. Liten, lite klaustrofobisk, men väldigt unik och typisk M'ig. Blåste som fasen gjorde det, lite kjolar flög upp hit och dit och det hade ett gäng killar hysteriskt roligt över. Lite ångest hit och dit fanns också med i bilden, men i stort sätt var det en mysig dag. Lunch åt vi också föresten, sushi!

Tack M för din fina tavla till mig, för en underbar dag och fantastisk vänskap <3

Idag har jag varit och kikat lite i Rumänien. Hittade lite fina badbollar, köpte hem två stycken. Kom knappt förbi i Tullen. Väl hemma packade jag fram lite ostbågar vi köpte där, och så har vi haft myskväll på ostbågar och välansat kaffe!

Eh. Förlåt, min humor, jag skrämmer mig själv ibland. Fångad i det förtärande mörkret.
Blinkblink.

Jag har skrivit, varit rastlös och gått fram och tillbaks i huset, tappat lite inspiration, och därför medicinerat. Höll jag på att skriva, mediterat menade jag. Lite prat med min andliga guide och inspirationen är tillbaka! Har ätit citronfromage/chokladpudding och ska strax sova. Imorgon ska jag till pappa på morgonen och sova färdigt, sen ska vi träna på förmiddagen. Skriva mer ska jag göra när jag kommit hem! Och ta en dusch, annars luktar man usch, eller hur den nu gick (glassiiiiiii't). Nostalgi, jajemän.

Bara för det var jag tvungen att länka, hähähähä.

Det är jobbigt med jobbiga minnen, tro det eller ej, leverpastej. Men det blir bättre. Det kommer bli bättre. Måste bara ta mig igenom denna dimma av fragmentiska bilder från det förgångna.

En dag står jag där i skyn, och då kommer den jobbiga tiden kännas ganska fånig. Ganska liten. Ganska borta.

Värme och kärlek, Yasmine

(Det där kändes väldigt SHEDO-aktigt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar