torsdag 28 juni 2012

Lite om dagen + nostalgisk låt från mörka tider

Nu har jag skrivit ett låååååååångt debattinlägg om romantisering, ännu en gång. Lägger (mycket troligt) ut det imorgon. Ilskan fanns till hands då jag skrev det.

Idag har jag tränat, städat heeeeela huset och duschat på morgonen. Städ behövdes, så det var skönt. Annars har jag hunnit med en del skrivande, prata med vänner och umgås med min lillebror. Lillemannen är bäst, gulligast och roligast helt klart - alltid mycket skratt blir det!

Skulle till M3 imorgon egentligen, men vi sköt upp det tills på lördag! Ska bli superroligt. Därför kan det få bli lite extra jobbigt prat hos K på teamet imorgon, då det blir grön dag annars. Ser fram emot både sången - och konstigt nog det jobbiga. Kanske för att få det gjort. Kanske för att jag tycker så mycket om att prata med K. Kanske för att jag vet att det behövs. Sen ska jag vara lite hos mormor, fortsätta skriva och läsa ut min bok, "lilla stjärna". Sjuk, galen - men helt klart underhållande bok om två tjejer som mördar, typ.

Tänkte fokusera lite på självkänsla framöver. Hur min resa sett ut, övningar, vad jag ser hos mig själv ur positiv och negativ synvinkel, tips och tankar. Kom gärna med idéer! Tänkte börjat idag, men tiden rann iväg.

Dagens nostalgilåt:



No more blame I am destined to keep you sane
Gotta rescue the flame
Gotta rescue the flame in your heart


No more blood, I will be there for you my love
I will stand by your side
The world has forsaken my girl

Should have seen it would be this way
Should have known from the start what she's up to
When you've loved and you've lost someone
You know what it feels like to lose

She's fading away
Away from this world
Drifting like a feather
She's not like the other girls
She lives in the clouds
And talks to the birds
Hopeless little one
She's not like the other girls I know

No more shame, she has felt too much pain, in her life
In her mind she's repeating the words
All the love you put out will return to you

Should have seen it would be this way
Should have known from the start what she's up to
When you've loved and you've lost someone close to you
You know what it feels like to lose






 / Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar