torsdag 21 juni 2012

Ibland rubbas den positiva synen

Uuh, så varmt det är. Sitter i min fåtölj och borde väl snart sätta på en fläkt. Idag är det rätt blankt, är rastlös och vet inte riktigt vad jag ska skriva. Låg i min säng för ett par timmar sen (somnade...) och började igen se flimmer av vågor. Men vi kan veta vad det beror på nu. Annars har jag skrivit och tagit det lugnt hela dagen. Anita från (h)järnkoll sände ut ett meddelande nyss, vi får se hur det blir med utbildningen. Får veta om ett par veckor.

Har hamnat i ett sånt här tillstånd då allt känns fel. Jag tänker framåt, men får stoppa mig själv, för allt är blankt. Kommer jag kunna bygga upp ett HELT liv på nytt, eller stannar det här? Vill inte smitta av mina negativa energier, men ibland är det bara onödigt att tänka framåt, om man känner så. Jag får vänta tills jag har vänt min livssyn till det positiva igen - då kommer jag kunna se det jag inte ser nu.

Ibland smärtar det jag inte har. Jag vet att jag har mycket, kanske mer, men det saknas något. Och det gör ont. Jag vill inte känna så. Jag vill känna att jag vunnit, och det gör jag ju också, för det mesta. Men ibland vänds synen på livet och allt känns trist och tomt. Imorgon ska jag och M till stan med "flatpatrullen" som finns på QX. Ska bli roligt, lite nervös att vi inte kommer hitta dem bara.

Jag har orkat träffat vänner nu, mer än på länge. I alla fall två gånger i veckan. Mer ska det bli.

Jo, jag ska bygga upp mitt liv på nytt. Känns lite motigt ibland bara. Men det löser sig, jag har lärt mig... att allt löser sig. Allt förändras. Ingenting är detsamma. Till ont, till gott, och för mig börjar det vändas till det goda. Jag måste bara hålla kvar.


Ljus&kärlek / Yasmine



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar